16 лютого 2016 року на базі ЗОШ №1 ім. Олега Ольжича відбулося засідання Школи керівників шкільних МО вчителів суспільного циклу з теми «Формування національної ідентичності учнівської молоді засобами краєзнавчої роботи». Педагоги обговорювали роль та значення краєзнавчого матеріалу як бази знань, які стануть фундаментом формування національної ідентичності та національно-патріотичного виховання учнівської молоді.
Фестиваль «Терра Юстиція» до Міжнародного дня прав людини в Миколаївському юридичному ліцеї
10 грудня 2015 року в Миколаївському юридичному ліцеї відбувся ІІ Регіональний фестиваль правових знань «Терра Юстиція» в рамках Всеукраїнського тижня права, присвячений прийняттю Загальної декларації прав людини та з нагоди 20-річчя Миколаївського юридичного ліцею.
Фестиваль «Терра Юстиція» - авторський проект педагогічного колективу ліцею, Положення якого було розроблено і погоджено в Управлінні освіти та Управлінні юстиції у 2006 році.
У цьому заході взяли участь 7 шкіл міста: Миколаївський юридичний ліцей, Класичний ліцей, Перша українська гімназія, гімназія №41, ЗОШ №3, 20, 57. Зокрема, ЗОШ №20 є партнером соціально-педагогічного комплексу «Правова освіта регіону», опорним закладом якого є Юридичний ліцей.
Журі фестивалю – Фірсова І.В., заступник начальника Головного територіального управління юстиції в Миколаївській області; Ханін А.С., начальник відділу правової освіти Головного територіального управління юстиції в Миколаївській області; Конєва О.О., завідуюча оргсектором Міського управління юстиції; Барчук Н.В., спеціаліст відділу у справах сім’ї та молоді адміністрації Ленінського району м. Миколаєва; Тертиця І.Г., головний спеціаліст управління освіти Миколаївської міської ради; Майборода Л.М., методист Миколаївського науково-методичного центру – оцінювало роботу учнів на станціях «Судова», «Соціальна реклама», «Детективна», «Права дитини» (команди формувалися з представників різних навчальних закладів, при реєстрації учні отримали програмки, маршрутні листи певного кольору).
У фіналі боролися за звання «Краща командна гра» дві команди, які відповідали на питання з правової тематики. Переможцями стали Мохова Каріна (ЗОШ№57), Стрілець Катерина (Класичний ліцей), Галкін Роман (ЗОШ №20), Квасниця Ольга (ЗОШ №20), Городнічева Юлія (гімназія №41), Горова Софія (Юридичний ліцей), Заморій Анастасія (Юридичний ліцей), Тараненко Яна (ЗОШ №3), Цуркіна Марія (Перша українська гімназія), Багдасарян Анна (Перша українська гімназія).
Найбільшу кількість балів на станціях отримали: Горковенко Валерія (Перша українська гімназія) – 29 балів, Горова Софія (Юридичний ліцей) – 28 балів, Дороневич Катерина (Юридичний ліцей) – 23 бали, Пустовіт Ксенія (Юридичний ліцей) – 21 бал. Звання «Магістр права» отримала Горковенко Валерія, якій було вручено символ фестивалю – кришталевий глобус, грамоту та новорічні подарунки. Усі учасники були нагороджені дипломами, а команда-переможець – грамотами та солодощами.
Учасники фестивалю створили спільний продукт – плакат соціальної реклами «Захист прав дитини», над яким працювали всі команди на станції «Соціальна реклама».
Захід завершився спільним виконанням гімну фестивалю.
Прес-центр ліцею
Висловлюємо подяку адміністрації юридичного ліцею, педагогічному та учнівському колективу за змістовний, цікавий захід, популяризацію правових знань, залучення школярів до право просвітницької діяльності.
24 листопада 2015 року в МОІППО відбулася презентація проекту «Відкритий суд», яку провели Богдан Єгоров - співкординатор Відкритого Суду в Одеському регіоні. Адвокат, керуючий партнер адвокатського об’єднання “Адвокатська компанія “Єгоров та партнери” та Юрій Григоренко - співкординатор Відкритого Суду в Одеському регіоні, партнер адвокатського об’єднання “Адвокатська компанія “Єгоров та партнери”.
Проект реалізується вже в 6 регіонах України.
Практичним результатом реалізації проекту має стати
забезпечення громадянам і компаніям права на справедливий суд, що ґрунтується на повному, всебічному, об’єктивному дослідженні всіх обставин справи, прийнятті та неупередженій оцінці доказів, відображенні доказів у судових рішеннях (правосуддя)
створення авторитету суду (окремі судді не можуть дискредитувати систему), адвокатури та прокуратури, підвищення іміджу юриста;
гарантування системного і безпосереднього контролю громадськості за дотриманням прав людини і компаній в судах.
17 листопада 2015 року вчителі історії взяли участь у науково-практичній конференції «Історико-культурна спадщина у контексті відродження самобутності регіонів України», яка відбулася в рамках Всеукраїнської науково-методичної конференції «Могилянські читання – 2015». На конференції обговорювалися наступні питання
Історико-культурна спадщина: теоретико-методологічні аспекти та правові засади.
Радянський тоталітаризм в Україні: історія і спадщина.
«Україна – наш спільний Дім».
Історична освіта в Україні у контексті відродження національної ідентичності та збереження традицій мультикультурного українського соціуму.
Найбільшу дискусії у присутніх викликали пропозиції міської комісії з перейменування вулиць міста Миколаєва (а таких визначено 136!). Шановні колеги, пропонуємо опрацювати матеріали щодо перейменування вулиць і долучатися до обговорення на сайті міської ради. Детальніше з пропозиціями комісії можна познайомитися на сайті міської ради за посиланням http://mkrada.gov.ua/news/1467.html стаття "Комісія з декомунізації представила результати своєї роботи"
27 жовтня 2015 року на базі ЗОШ №22 відбувся семінар «Розвиток пізнавальних процесів учнів за допомогою пізнавальних задач і завдань як складова ефективного навчання історії». Формування предметних компетенцій залишається важливим напрямком роботи педагогів. Власний досвід роботи з використання різноманітних історичних джерел на різних етапах уроку презентувала Євтушенко Л.Е., вчитель-методист, лауреат конкурсу «Учитель року » в номінації «Історія». Майстер – клас Максимейко З.П., Заслуженого вчителя України був присвячений проблемі формування аксіологічних компетенцій як основи формування власної системи моральних та духовних цінностей учнів. Ліпатнікова С.В., заступник директора познайомила учасників семінару з організацією методичної роботи навчального закладу, провела ознайомлюючи екскурсію по кабінетам, шкільному подвір’ю. Такі зустрічі сприяють підвищенню рівня професійної майстерності молодих педагогів, мотивують до пошуку нових форм і методів організації пізнавальної діяльності школярів.
16 жовтня 2015 року вчителі історії м. Миколаєва та слухачі курсів МОІППО стали учасниками круглого столу за участі кандидата наук із соціальних комунікацій, голови громадської організації «Не будь байдужим!» Лепкої Оксани та к.і.н. Митрофаненко Юрія. ГО «Не будь байдужим!» відома вчителям – суспільствознавцям через проведення конкурсу для школярів «Хто для мене Іван Мазепа?!». Зустріч була присвячена обговоренню маловідомих сторінок української історії: Конотопській битві 1659 р., історії Карпатської України, історії мужності і боротьби Холодного Яру. Педагогам презентували відеоролики з циклу «Альтернативні уроки історії» - «Воля України або смерть», «Конотопська битва», «Карпатська Україна», які створено з ініціативи організації та за участі провідних вітчизняних істориків.
22 вересня 2015 р. в рамках суспільної акції школярів України «Громадянин» в Миколаєві стартував просвітницько-краєзнавчий проект «Я - Миколаївець! Нащадок гідних предків». Презентація проекту відбувалася у Миколаєвському обласному краєзнавчому музеї «Старофлотські казарми». Читати далі
14.09.2015 року в рамках виставки-презентації «Освіта Миколаєва – 2015» в науково – методичному центрі відкрилася виставка «Моє місце». «Моє місце» - це соціальний проект, підготовлений співробітниками Конгресу національних громад України та громадською організацією «Київський освітній центр «Простір толерантності». Реалізація проекту стала можливою за підтримки Посольства Нідерландів, програми МАТРА, в рамках проекту: «Зустріч на новому місці: можливості та мережа для молодих внутрішньо переміщених осіб».
Проект «Моє місце» - це 18 історій про людей, кого сьогодні офіційна статистика називає терміном ВПО (внутрішньо переміщена особа), а також тих, хто допомагає їм пережити біду. Це особисті історії людей, але розказані вголос, про дружбу та підтримку, про втрати і нові можливості…історії, в яких кожен з учасників визначає «своє місце».
Україна не перша країна, яка зіткнулась з проблемою вимушених переселенців. Проте унікальним явищем через небачені досі масштаби стало волонтерство. За даними соціологів, майже 78% українців чимось допомагають бійцям та переселенцям, третина дає гроші, інші – продукти, речі, особистий час, знання, зусилля.
Нині на обліку в управліннях соцзахисту в усіх регіонах України перебуває 1 мільйон 240 тисяч вимушених переселенців. З них 920 тисяч родин та 157 тисяч дітей.(«Урядовий кур’єр» 13 вересня 2015 р.) Сьогодні Миколаївська область посідає 3 місце по працевлаштуванню переселенців в Україні,після Тернопільської і Вінницької .
Ця виставка не для того щоб дізнатися хто ці люди, ця виставка для того що б зрозуміти хто такі ми! Якщо подивитися на світ з цієї точки зору , стає ясно , що потреба в солідарності , розумінні , терпимості , освіті дуже висока.
П'ять «речей» у житті можна втратити тільки один раз: довіра, честь, цнотливість, життя і мати. Все інше, в тому числі: любов, віру в себе, оптимізм, славу і друзів можна придбати знову !
Ми сильні, прекрасні і дивовижні і немає ніяких причин, що б не зрозуміти, хто ми і куди йдемо і немає ніяких причин, щоб людина не володіла своєю силою. Ми надзвичайно сильні.
«Коли влада любові перевершить любов до влади, настане мир на землі». (Джимі Хендрікс)
Інтерактивну екскурсію по виставці провели вчителі історії ММЛ Соколова Наталія Леонідівна та Соколова Олена Павлівна.
08 вересня 2015 р. на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся регіональний семінар у рамках міжнародного словацько-українського проекту «Європа в школі – 2».
Зібрання відкрили заступник директора департаменту освіти, науки і молоді облдержадміністрації Олена Удовиченко та директор Миколаївського ОІППО Василь Шуляр. Із презентацією проекту «Європа в школі – 2» виступив менеджер Центру європейської політики (СЕР) Каміл Сладек. Про досвід Словаччини та Чехії в сфері інтеграції та членства в ЄС розповіли Міхал Гаман (СЕР), Мартіна Бендікова (СЕР) і Міхаел Мурад (EUTIS). Участь у роботі семінару взяли представники педагогічних громад Миколаївської, Одеської, Закарпатської областей. Загалом близько 80 осіб.
Учасники семінару обговорили реалії та перспективи євроінтеграції за участі України, питання реформування системи освіти з урахуванням європейського досвіду, можливості реалізації євроінтеграційної складової в змісті шкільної освіти. Особливе зацікавлення викликав словацький досвід процесів трансформації та інтеграції до ЄС в освітній галузі.
На зустрічі також відбулася презентація навчальних матеріалів, розроблених учасниками проекту з чотирьох тематичних модулів: «Європейські цінності», «Європейське громадянство», «Політика ЄС», «Економічні аспекти євроінтеграції».
23.04 2015 р. відбувся семінар «Можливості використання методу усної історії у викладанні новітньої історії в загальноосвітній школі». Семінар організовано чеською громадською організацією «Асоціація з міжнародних питань» (Asociace pro mezinárodní otázky, www.amo.cz АМО) в рамках проекту «Альтернативна освіта для українських шкіл» Міністерства закордонних справ Чеської Республіки програми «TRANS». «Пізнавати світ навколо себе, стежити за подіями і викладати їх з альтернативної точки зору, починати діалог між різними групами людей» – так визначає головну мету діяльності чеський координатор проекту Зденка Вагнерова.
Лектори - Юрій Волошин, професор кафедри історії України Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка та Микола Боровик, кандидат історичних наук, доцент кафедри новітньої історії України Київського національного університету імені Тараса Шевченка в своїх виступах розповіли про історію зародження й розвитку «oral history» у світовій та вітчизняній історичній науці, акцентували увагу педагогів на важливості вивчення усної історії в школі як інструменту для розвитку критичного мислення школярів. У ході семінару вчителі ознайомилися з організацією проведення усноісторчних досліджень, розглянули можливість використання цього методу в шкільній практиці, зокрема підготовці робіт для Малої академії наук, вивчення окремих проблем вітчизняної історії, підготовки освітніх і виховних проектів. Олександр Зінченко, історик, журналіст, радник голови Інституту національної пам’яті детально охарактеризував методику проведення глибокого інтерв’ю на прикладі власної книги «70 годин з Президентом».
Такі заходи дають можливість педагогам дізнатися про досвід зарубіжних колег щодо вивчення питань недавнього минулого, опанувати сучасні методики вивчення історії, сприяють комунікації педагогів з різних регіонів України.