Інтернет - читання до відзначення 150-річчя з дня народження М.С.Грушевського
Шилюк Анна, учениця Миколаївського юридичного ліцею "Михайло Грушевський і НТШ"
Партем Ірина, учениця Миколаївського юридичного ліцею "...Я сам прийшов в політику через історію..."
Сташук А.С., учитель ЗОШ №32 "Життя, віддане Україні"
Шадрін Захар, учень ЗОШ №32 "М.Грушевський: життєвий та творчий шлях"
Волохова І.А., учитель економічного ліцею №2 "Видавнича діяльність М.Грушевського"
Грабар В., учениця ЗОШ №28 "М.Грушевський. Від федералізму до незалежності"
Горбатенко Н. , учениця класичного ліцею "М.Грушевський. Історик чи політик."
Попова В.І., учитель ЗОШ №61 "Творча спадщина М.Грушевського і сьогодення"
Ткаченко Д., учениця ЗОШ №61 "Наукова спадщина М.Грушевського"
Мороз Є.О., учитель ЗОШ №29 "Концепція "України-Руси" у науковій спадщині М.Грушевського"
Галкін Д., учень ЗОШ №20 "М.Грушевський - будівничий української державності"
Яновська О.Ю., учитель ЗОШ №24 "М.Грушевський. Людина, політик, історик"
Нога Т.О., учитель ЗОШ №25 "Трагізм та велич історичної постаті"
Макаренко О., учениця ЗОШ №44 "Життя М.С.Грушевського"
Андрєєва А., учениця Першої української гімназії імені М.Аркаса "Великий українець"
Бессонов О.С., учитель ЗОШ №3 "Науково-педагогічна діяльність, історична школа М.Грушевського"
Криворучко К., учень ЗОШ №3 "Михайло Грушевський у пошуках шляхів до незалежності України"
Канал 24. День в історії. Документальні хроніки світових подій:революції 20 ст., особистості та інші корисні матеріали.
Відлуння Фултона (Аріадна Войтко)
Більше читайте тут: http://gazeta.dt.ua/history/vidlunnya-fultona-70-rokiv-tomu-svoyeyu-istorichnoyu-promovoyu-pro-zaliznu-zavisu-vinston-cherchill-ogolosiv-pohid-proti-komunizmu-_.html
24 лютого відбулася прес-конференція "Україна потребує громадянського суспільства: чи можливе воно без громадянської освіти у школі?". На ній презентували освітній проект "Враховуй різницю" та обговорили питання відірваності змісту і методів середньої освіти в Україні від реалій життя.
Українські учні, проводячи велику частину свого життя у школі, не отримують на виході практичних інструментів для життя і розбудови громадянського суспільства. Чи врахує реальні потреби школи нинішня реформа освіти?
Участь у конференції взяли: науковий керівник проектів організації Вчителі За Демократію, розробниця курсу "Кроки до порозуміння", док. пед. наук, проф., академік НАПН України Олена ПОМЕТУН, виконавчий директор організації "Вчителі за демократію", координатор проекту "Враховуй Різницю" та співавтор курсу "Кроки до порозуміння" Ігор СУЩЕНКО, а також учитель-апробатор курсу «Кроки до розуміння», директор спецшколи «Талант» м. Дніпрорудне (Запорізька область) Олена ЗДОР.
Як формувалась ізраїльська ідентичність.
Лекція ізраїльського політолога Володимира Ханіна в Українському католицькому університеті
Чи потрібен Україні націоналізм. І який? Дискусія з Енн Епплбом
Про проект "Україна Incognita"
«Україна Incognita» - реальне продовження у віртуальному світі.
До свого 15-ліття щоденна всеукраїнська газета «День» запустила масштабний веб-проект – «Україна Incognita» (incognita.day.kiev.ua)
Інтернет-проект «Україна Incognita» — це продовження роботи «Дня» щодо вивчення та осмислення української історії - у віртуальному світі. Унікальний масив історичних та краєзнавчих матеріалів, які протягом 15 років публікувалися на сторінках газети, а також у виданнях Бібліотеки «Україна Incognita», переведено в електронний формат — і тепер вони доступні на сайті «Україна Incognita».
З моменту створення «День» одним із ключових своїх завдань вбачав реконструкцію правдивої української історії. Головний редактор видання Лариса Івшина переконана, що саме наша історія є найпотужнішим джерелом української ідентичності. «Уважне «прочитання процесів», що відбувалися та відбуваються на пострадянському просторі, переконує мене в тому, що боротьба точиться не лише за ресурси, не лише за нафту й газ, а насамперед — за місце в історії», - говорить вона. Читати далі - http://incognita.day.kiev.ua/about.html
Матеріали даного сайту будуть корисними як педагогам так і учням при вивченні історії України.
Відеолекції з історії України від кафедри історії НаУКМА
Шановні колеги, зверніть увагу на цікаві матеріали часопису!
Україна модерна. Міжнародний інтелектуальний часопис
Журнал присвячено історії України та Центрально-Східної Європи кінця XVIII – XX століть.
Заснований у 1996 році, часопис видається українською мовою з англомовними резюме один раз на рік. Від 2007 року «Україна Модерна» виходить у форматі тематичних випусків.
Ярослав Грицак "26% або як подолати історію"
Книжка розглядає необхідні передумови для «подолання історії» – цивілізаційного стрибка, який переводить країну на іншу траєкторію історичного розвитку. В Україні, на думку автора, ці передумови якраз створилися, а тому українці отримали новий історичний шанс.
Шановні колеги!
Пропонуємо Вам ознайомитися з проектом популярного українського щотижневика «Дзеркало тижня» «Викрадення Європи», в матеріалах якого Ви зможете познайомитися з сучасною політикою країн ЄС, зрозуміти, з яких міркувань виходить та чи інша країна Європейського Союзу, формуючи своє ставлення до подій в Україні.
Результати соціологічного дослідження, проведеного у рамках проекту «Започаткування Національного діалогу в Україні» (будуть корисними для використання на уроках та позакласній роботі з учнями)
Чубукова Т. О. Історія першої половини ХХ століття в особах : навч. посіб. / Т. О. Чубукова. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 128 с.
Текст посібника: Завантажити
Зміст навчального посібника «Історія першої половини ХХ століття в особах» висвітлює історію людства, окремих народів через долю пересічних людей і видатних постатей, адже людина є творцем, суб’єктом, а отже, основою діючою особою в історії. У посібнику розкрито сутність і значення гуманістичних цінностей і традицій українського народу, подано гуманітарно-історичну картину світу за допомогою різноманітних образів і картин з життя людей минулого.
Упровадження посібника забезпечить: створення умов для організації діяльності учнів з вивчення видатних діячів України та усвідомлення їхньої ролі в історії України. Головна мета: показати роль особистості в історії; сформувати в учнів більш повну і яскраву картину розвитку нашої держави; виховувати в учнів почуття патріотизму, почуття гордості за свою Батьківщину та її громадян.
"Розсекречена історія. Україна в Другій світовій"
"Розсекречена історія. До 150-річчя з дня народження Андрея Шептицького"
Шановні колеги, пропонуємо Вам для перегляду і роздумів!
Прем'єра документального авторського циклу «Україна. У пошуках себе» відомого режисера-документаліста Ігоря Кобрина відбудеться на телеканалі «Україна» 31 жовтня о 23:30. Про це повідомляє прес-служба каналу.
Цикл складається із чотирьох фільмів. 31 жовтня в ефірі каналу вийдуть перші дві стрічки - «Розколота колиска» та «Біла пляма».
«Масштабний авторський проект Ігоря Кобрина - це перший телевізійний документальний цикл, який дає цілісне розуміння глибинних історичних процесів, які лягли в основу формування держави України з XIII і до початку XX століття», - анонсують на каналі.
Авторський цикл складається з чотирьох серій, які описують окремі переломні етапи в історії України на шляху до європейського цивілізаційного вибору. Кожен період супроводжувався подіями, в результаті яких шляхи Європи і України розходилися в різні сторони, а Україна практично розпадалася на частини, йдеться в повідомленні каналу.
Перша серія циклу «Розколота колиска» розповість про розкол Київської Русі та утворення двох нових держав - Литовсько-Руської і Московської. Другий фільм «Біла пляма» розкаже, як розвивалися ці країни в ХV столітті.
У третьому фільмі «Козацька держава» глядачі дізнаються історію створення Речі Посполитої, а також причини її розпаду. Останню серія циклу «Околиця цивілізації» присвячено історії формування першої української держави в 1918 році.
«Історія імперій завжди відрізняється від історії її окремих частин. Історичний шлях східних слов'ян - це безперервна боротьба двох цивілізаційних виборів. З нашими східними сусідами ми розійшлися в XIII столітті, і відтоді поняття "народ", "держава", "нація" формувалися в абсолютно різних умовах. Чому так вийшло? Відповіді - в циклі "Україна. У пошуках себе"», - коментує документальний цикл режисер Ігор Кобрин.
Документальний цикл Ігоря Кобрина спробує дати відповіді на запитання: чи є в історичному минулому України те, що обумовило останні події, що відбуваються в країні; чи можна передбачити подальший розвиток ситуації на підставі уроків минулого; наскільки погляд в глибину століть допоможе українцям зрозуміти себе і один одного, свої історичні корені і свої взаємини з сусідами.
Для скачування
http://ukraine.kanalukraina.tv/ru/episode/5/
Шановні колеги, пропонуємо Вам ознайомитися з висновками директора центру ЗНО України І.Лікарчука про результати ЗНО 2014 року.
- Час кричати SOS! «Дзеркало тижня. Україна» №28, 15 серпня 2014
Шановні колеги, пропонуємо Вам для ознайомлення матеріали з історії Голокосту на теренах Західної України та Польщі, які Ви можете використовувати при проведенні уроків та позакласних заходів.
Турченко Ф. ВІд підручника історії до інтервенції в Україну
http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/33459149#
С. Терно. Світ критичного мислення: образ та мімікрія
Новий посібник
"Разом на одній землі. Історія України багатокультурна"
(схвалено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України протоколом № 1 від 01.02.2012)
Посібник підготовлено науковцями та педагогами, членами Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова Доба" у партнерстві із Європейською асоціацією викладачів історії "EUROCLIO".
Посібник розкриває спільну історичну спадщину полікультурного українського суспільства та розрахований для використання вчителями у проведенні окремих уроків з курсу "Історія України", поглибленого вивчення окремих тем, факультативних курсів, спецкурсів для профільних класів та для організації позакласної роботи.
Серед авторського колективу, долученого до створення посібника, є і вчитель-методист Миколаївського юридичного ліцею Варшавська М.Ю.
Електронна версія видання: www.novadoba.org.ua
Гончаров Андрій. Усна історія як історичне джерело.
Пастушенко Тетяна. Метод усної історії тв усноісторичні дослідження в Україні.
Визначні пам’ятки архітектури України. (Історія України, №30(346) вид - во "Основа")
Віктор Мисан. Шкільна історична пропедевтика як предмет...
Ірина Костюк. Ще раз про нову програму з історії
Віктор Мисан. Манкуртизм наступає...
Сергій Терно. Нова програма з історії - маргіналізація молодого покоління?
Сухобокова Ольга. Український культурно-освітній осередок у Чехо-Словаччині в 20-х роках.
Машевський Олег. Створення держави Ізраїль і українська дипломатія.
Шановні вчителі!
Анонсуємо і пропонуємо для ознайомлення та роботи на уроках книгу Павла Полянського «Всесвітня історія. Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень» (К.: Генеза, 2011 р. – 288 с.: іл., карти; К.: Український письменник, 2012 р. – 288 с.: іл., карти), що має гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ МОН України №235 від 16.03.2011 р.).
В звязку із змінами, внесеними до навчальної програми для 10 класу, П. Полянським було укладено невеликий за обсягом посібник для вчителів історії та учнів 10-11 класів «Драматичні тридцяті» (Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2012 р. – 68 с.) у вигляді додаткових матеріалів до його підручників «Всесвітня історія. 10 клас. Рівень стандарту, академічний рівень». – К.: Генеза, 2010, в якому знайшло відображення передвоєнне десятиріччя.
З питань замовлення звертатися:
Українська революція 1917-1921 рр.: сучасний стан наукових досліджень та їх висвітлення в змісті історичної освіти
Дивитись матеріал
Заянчковський В.Є. "Арабська весна" і зовнішня політика України.
К Україна — Польща: сучасний стан і перспективи узгодження зовнішньополітичних орієнтирів.
Комаров Ю. Методи роботи з візуальними джерелами.
Мисан В. Особливості роботи з текстовими історичними джерелами.
Островський В. Методика роботи з текстами на уроках історії. Детальніше