Меню сайту
Каталог новин
Мої статті [69]
Офіційні  сайти

 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради


Інформаційні сайти  Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса

Сайти методистів
 Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури  Проект Поет духовної свободи  Нить Ариадны сайт для учителей русского языка и мировой литературы

Сайти педагогів
 Сайт Катерини Аркуші учителя історії і правознавства Миколаївської гімназії №4 
 Сайт Олени Іртищевої учителя історії і правознавства Миколаївської ЗОШ №51 
 Блог Ганни Новицької, 
учителя української мови і літератури 
Миколаївського економічного ліцею № 2  Блог Андрія Курчина, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №35
 Блог Ірини Прокопенко, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №28

На допомогу
вчителям 
та учням 
 Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

У категорії матеріалів: 69
Показано матеріалів: 41-50
Сторінки: « 1 2 3 4 5 6 7 »

Сортувати по: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

Враховуючи глобальне значення сучасних інформаційних технологій, їх роль у суспільстві, ми повинні розуміти й значні небезпеки та ризики, що несуть у собі засоби мас-медіа на молоде покоління. Повальне захоплення соціальними мережами, безконтрольне споживання медіа-продукції, насичене медіа-технологіями психологічного впливу, з культивуванням споживацтва, насильства, призводить до нівелювання загальнолюдських цінностей та морально-етичних норм молодого покоління.

15 квітня 2015 року в науково-методичному центрі з метою сприяння розбудові в Україні ефективної системи медіаосвіти заради забезпечення всебічної підготовки всіх учасників освітнього простору до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа відбувся науково-практичний семінар «Роль медіаосвіти у системі формування інформаційно компетентної особистості».

Учасниками заходу були представники експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів Всеукраїнського рівня з теми «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів», заступники директорів з навчально-виховної роботи-учасники міського проекту «Медіаосвіта у системі формування інформаційної компетентності суб’єктів освітнього середовища», вчителі історії, української та світової літератури.

Своїми дослідженнями щодо критичного сприйняття авторитетності джерельної бази медіатекстів поділився Картузов Костянтин Миколайович, заступник директора науково-педагогічної бібліотеки м. Миколаїв

Перед освітянами виступив журналіст, публіцист і громадський діяч Вахтанг Теймуразович Кіпіані, добре відомий педагогічній громадськості Миколаєва, який в минулому був активним учасником молодіжного руху в місті. Він закінчив історичний факультет Миколаївського педагогічного інституту, працював учителем історії, потім – журналістом на миколаївському телебаченні. Сьогодні Вахтанг Кіпіані - головний редактор Інтернет-видання «Історична правда» й однойменного тележурналу на каналі ZIK, є автором телепроекту «Владометр», циклу телевізійних передач «Історична правда з    Вахтангом Кіпіані» на відомих телеканалах країни та засновником Музею-архіву преси у Києві, Лауреатом премій «За поступ у журналістиці» імені Олександра Кривенка та «Телетріумф».

Своєю промовою Вахтанг Теймуразович спонукав публіку до усвідомлення важливості критичного сприйняття будь-якої інформації. Як орієнтуватися в сучасному потоці інформації, яким сайтам можна довіряти, як з’являються і поширюються «міфи» історії - ці та багато інших питань обговорювалися у ході зустрічі.

Журналіст переконаний: людина, яка не знає своєї історії, наче перекотиполе. Бути водночас і українцями, і громадянами світу – виклик сьогодення України. Щоб не загубитися у медіа просторі, ми маємо унікальну можливість перебувати у будь-якій точці світу, але жити повинні за київським часом і українськими справами.

Розмірковування учасників семінару над численними питаннями буденності сприятимуть і розбудові української освіти, доля якої залежить від кожного учасника навчально-виховного процесу.

 (За матеріалами сайту НМЦ)

Мої статті | Переглядів: 481 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.04.2015

Міністерством освіти і науки України запроваджено новий порядок проведення конкурсного відбору підручників для 7 класу, на одному з етапів якого передбачена активна участь педагогів у голосуванні за підручник. Це дає можливість вчителям обрати саме той підручник, за яким вони будуть працювати із задоволенням. 16 квітня 2015 року відбулася творча зустріч вчителів історії Миколаєва з одним із авторів підручника з всесвітньої історії Д’ячковим Сергієм Володимировичем, вчителем-методистом, кандидатом історичних наук, доцентом кафедри історії стародавнього світу і середніх віків Харківського університету імені В.Каразіна.

Познайомитися з матеріалами зустрічі можна за посиланнямиhttp://interactive.ranok.com.ua/course/elektronn-dodatki-do-pdrychnikv-7-klas/vsesvtnya-storya-7-klas-sv-dyachkov

Мої статті | Переглядів: 459 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.04.2015

31.03.2015 р. на базі Миколаївського морського ліцею ім.професора М.Александрова відбувся семінар-тренінг "Використання ІКТ (мережевих технологій) на уроках історії".Учасникам було запропоновано роботу по створенню інфографіки( інформаційний плакат). Вчителі відвідали відкритий урок в 11 класі « Китай в 1945 – 2015 рр.», який провела вчитель історії Соколова Наталія Леонідівна.

Інформаційна графіка або інфографіка  (англ. Information graphics; infographics) — це графічне візуальне подання інформації, даних або знань, призначених для швидкого та чіткого відображення комплексної інформації.Вона може покращити сприйняття інформації, використовуючи графічні матеріали для того, щоб підвищити можливості зорової системи людини бачити моделі і тенденції. Процес створення інфографіки можна розглядати як візуалізацію даних, створення інформаційних схем та моделей подання інформації

http://piktochart.com - програма для створення  інфографіки

Мої статті | Переглядів: 559 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 03.04.2015

24 березня 2015 року відбулося засідання Школи керівників шкільних методичних об’єднань з проблеми «Формування громадянської компетентності учнів засобами

суспільних дисциплін».

Сучасне суспільство для повноцінного свого функціонування потребує соціальної адекватності своїх членів, які достатньою мірою орієнтуються в суспільних процесах і можуть усвідомлено визначати в них власне місце та діяти з користю як для суспільства, так і для себе.

Проблема становлення демократичного, громадянського суспільства вимагає розгляду питання, а якими ж мають бути знання та вміння громадян для утвердження такого типу суспільства та успішної самореалізації в ньому, тобто питання громадянської культури та громадянської компетентності.

Громадянська компетентність в державних документах про освіту ХХІ ст. розглядається як одна з ключових компетентностей людини.

Громадянська компетентність – це якісний рівень громадянської культури особистості, який виявляється в здатності та готовності індивіда до адекватної участі в суспільно-громадських процесах. Цей рівень характеризується

  • наявністю знань про суспільні явища, сутність та тенденції суспільного розвитку,
  • ефективними способами набуття таких знань та їх поповнення,
  • ціннісно-моральною позицією індивіда,
  • вміннями реалізовувати свої права та обов’язки в конкретних соціальних ситуаціях.

В Україні нагромаджено значний здобуток у галузі громадянської освіти і виховання, який було практично нівельовано в останні роки, проте очевидно, що сьогодення потребує спеціальної уваги до цього питання.

Складові громадянської компетентності людини, які мають формуватись у школі:

  • громадянські  знання, на основі яких формуються уявлення про форми і способи життя і реалізації потреб і інтересів особистості в політичному, правовому, економічному, соціальному та культурному просторі демократичної держави взагалі, та української зокрема;
  • громадянські вміння та досвід участі в соціально-політичному житті суспільства і практичного застосування знань;
  • громадянські чесноти – норми, установки, цінності й якості, притаманні громадянинові демократичного суспільства.

Складовою громадянської компетентності є знання прав і свобод людини. Права людини - єдині норми для всіх людей без будь-яких дискримінацій, що є основним принципом побудови демократичного, громадянського, відкритого суспільства. Саме питанню прав людини та методики викладання прав людини  в загальноосвітніх навчальних закладах був присвячений тренінг, метою якого було поглибити знання та розуміння прав людини, інструментів і механізмів захисту прав людини, принципів і цінностей освіти з прав людини; розвинути навички запровадження підходу, заснованого на правах людини, до навчального процесу;сприяти обміну досвідом  щодо освіти у сфері прав людини. Тренінг провели вчителі – методисти Геллер Т.В. та Форносова Б.М.

Програмка семінару

Мої статті | Переглядів: 612 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.03.2015

         14 березня 2015 року відбувся загальноміський краєзнавчий інтелектуальний квест «Героям Слава!»,  який проводився в рамках Програми святкування  71-ї річниці визволення Миколаєва та 70-річчя Великої Перемоги. Організаторами квесту стали: Миколаївський юридичний ліцей, науково- методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради, управління у справах сім’ї, дітей та молоді адміністрації Ленінського району, Миколаївська обласна Рада ветеранів України,  музей «Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині в роки Великої Вітчизняної війни. 1941-1944 рр.», громадська організація «Форум Скамейка».

Квест проводився протягом лютого-березня 2015 року в три етапи, які передбачали серйозну підготовку учасників:

  • І – протягом лютого школярі відвідували екскурсії-тренінги в  музеї «Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині в роки Великої Вітчизняної війни. 1941-1944 рр.»;
  • ІІ – автобусно - пішохідна екскурсія місцями  героїчної боротьби миколаївців з покладанням квітів біля меморіалу 68-ми десантників, пам’ятників В.О.Лягіну, В.Хоменко і Ш.Коберу.
  • ІІІ – інтелектуальна гра, маршрут якої  складався з 6 станцій: «Оборона Миколаєва», «Героям Слава!», «Підпільна молодіжна організація «Партизанська іскра», «Визволення Миколаєва», «Оберіг для солдата», «Фронтова пісня».

В змаганні взяли участь 42 команди учнів 7 – 9 класів навчальних закладів міста Миколаєва.

На початку квесту учні юридичного ліцею на урочистому зібранні представили літературно-музичну композицію «Героям Слава!».

      Учасники змагання продемонстрували знання історії підпільно-партизанського руху на Миколаївщині,  подвигу миколаївців, які внесли свій вклад у боротьбу проти німецько-румунських окупантів, історії створення та текстів пісень воєнних років.  На станції «Оберіг для солдата»  учасники дізналися про історію українських  солдатських оберегів, навчилися виготовляти  власними руками ляльки-мотанки. Всі ці обереги волонтери відправлять для українських воїнів, які проходять військову підготовку на полігоні Широкий Лан.

Переможцями квесту стали 50 % учасників – це команди Миколаївського юридичного ліцею, економічного ліцею № 1, ЗОШ № 3, 53,40, 43, 41, 11, 36, 19, 30, гімназії № 2, ЗОШ № 13, 25, 60, 6, 24, 15, 7, 18, 32, 37, 51, які  отримали  нову книгу «Війна і діти» від автора  Ташлай Л.Б., завідуючої музеєм «Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині. 1941 – 1944», Заслуженого працівника культури України.

Висловлюємо щиру подяку директору Миколаївського юридичного ліцею Парамоновій Т.В. та колективу навчального закладу за організацію і проведення заходу.

                

Мої статті | Переглядів: 499 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.03.2015

12 березня 2015 року на базі науково – педагогічної бібліотеки відбулася творча зустріч з пані Наталією Дзюбенко – Мейс «Джеймс Мейс – американець з українською душею».

Всесвітньо відомого  історика, професора Стенфордського університету Роберта Конквеста в Україні знають як автора книги «Жнива  скорботи: радянська колективізація і терор голодом». Проте мало хто знає, що значний внесок в дослідження трагедії Голодомору зробив ще один американець – Джеймс Мейс, людина, котра була також і ініціатором акції «Запали свічку».

У своїй автобіографії Джеймс Мейс пояснював, чому він  так зворушливо поставився до історії знищення українського селянства.  Як американець, в жилах якого текла кров  індіанців черокі,  Мейс  не міг забути трагедію, яку пережив його народ в першій  половині ХІХ століття.

Читати далі

Мої статті | Переглядів: 416 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.03.2015

Для вчителів  історії, які працюють в 5-6 класах за новою програмою 24 лютого  2015 року на базі ЗОШ №20 відбувся семінар «Вивчення історичних персоналій як засіб гуманізації історичної освіти». Нова програма з історії передбачає посилення уваги педагогів до вивчення життя і діяльності історичних осіб, що має сприяти формуванню різних версій та оцінок історичного розвитку, ціннісних орієнтацій як основи аксіологічної компетентності учнівської молоді. Гордєєва Т.В., вчитель ЗОШ №6 виступила з питанням «Методичні прийоми   вивчення життєдіяльності історичної особистості на уроках історії». Цікавим для педагогів було обговорення питання щодо особливостей проведення практичних занять на уроках історії, яке провела Білозерська Т.М. Незважаючи на те, що практичні заняття запроваджено з 5 класу, питання щодо методики їх проведення продовжують обговорюватися вчителями – практиками. З досвідом організації пізнавальної діяльності школярів  на практичному  занятті  з теми «Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами» (6 клас) учасників семінару познайомила Ремішевська І.Є., вчитель – методист ЗОШ №20, запросивши колег відвідати відкритий урок. 

Мої статті | Переглядів: 487 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 25.02.2015

19 лютого 2015 року на базі ЗОШ №57 відбувся майстер-клас вчителя Дубінки Людмили Петрівни, яка стала переможцем обласного етапу конкурсу «Учитель року – 2015».

Детальніше

Мої статті | Переглядів: 466 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.02.2015

17 лютого 2015 року  на базі Миколаївського юридичного ліцею відбувся науково – практичний семінар «Краєзнавство – ефективний засіб національно-патріотичного виховання та розвитку учнів».  В роботі семінару взяли участь наукові співробітники Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми» Гаркуша Н.М., Будиченко Н.М., краєзнавець Кравченко О. В процесі роботи вчителі, учасники освітнього проекту  «Школа і музей: працюємо разом», під керівництвом Варшавської М.Ю. моделювали  прийоми навчальної діяльності учнів за матеріалами експозиції краєзнавчого музею  «Роль козацтва в освоєнні південно-степової зони України»

Програмка семінару

 

 

Мої статті | Переглядів: 514 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.02.2015

16 грудня 2014 року на базі ЗОШ №51 пройшло засідання учасників проекту  «Мережева педагогічна спільнота вчителів історії Миколаївської області». Проект започатковано Десятовим Д.Л., к.п.н., доцентом кафедри суспільствознавчих дисциплін Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Модераторами проекту в місті Миколаєві є Курчин А.А., вчитель ЗОШ №35 та Соколова Н.Л., вчитель ММЛ. Проект створено з метою підтримки професійної самоосвітньої діяльності вчителів історії. Участь у функціонуванні мережевої педагогічної спільноти дасть вчителю можливість активно й постійно спілкуватися з колегами, обмінюватися даними, отримувати професійну допомогу і підтримку, підвищувати свій рівень професійної компетентності.  

Мої статті | Переглядів: 619 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 26.12.2014

Copyright MyCorp © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz