Чеська громадська організація Асоціація з міжнародних питань АМО (www.amo.cz) оголошує про проведення конкурсу шкільних проектів для вчителів історії і суспільних дисциплін «Повсякденне життя в СРСР у період 1980 – 1991 роках». Конкурс проводиться між реалізованими проектами «Oral history».
Теми проектів пропонуються організаторами. На конкурс будуть прийматися проекти, усноісторичні інтерв’ю, які були реалізовані вперше і виконані за методикою «Oral history». Необхідна методична підтримка для реалізації проекту є на сайті www.ustnayaistoriya.info у розділі «Усна історія» і також у методичному посібнику «Жива історія. Метод усної історії в школі» http://www.ustnayaistoriya.info/wp-content/uploads/2015/08/oral-history_brochure_ukraine_book-web_21x21cm-1.pdf
МЕТА КОНКУРСУ - вивчення новітньої історії з точки зору мультиперспективності. У ході проекту учні навчаться формулювати питання, робити інтерв’ю, аналізувати його, бачити поле для дискусій. Реалізація проекту допоможе усвідомити, що історію завжди хтось проживає, має інший досвід і згідно з цим досвідом він інтерпретує події.
Шість кураторів кращих проектів, які будуть вибиратися журі, візьмуть участь в освітній поїздці до Чеської Республіки. Жюрі буде складатися із українських фахівців усної історії та організаторів. Витрати оплачує організатор, АМО. Під час поїздки учасники отримають можливість глибше познайомитися з вивченням новітньої історії в Чеській Республіці. ТЕРМІНИ РЕАЛІЗАЦІЇ.Реєстрація шкіл та вчителів: до 30. 9. 2015. Подача проектів на конкурс: до 15. 11. 2015.
Для реєстрації у проекті заповніть контактний формуляр на сайті www.ustnayaistoriya.info Pеєстрація починається 25. 08. 2015.
ПИТАННЯ ПРОЕКТУ МАЮТЬ СТОСУВАТИСЯ НАСТУПНИХ ТЕМ:
1. ПОЛІТИЧНИЙ ДОСВІД У 80-Х І НА ПОЧАТКУ 90-Х РОКІВ (заангажованість (не) довіра режиму, дитячі, молодіжні та комуністичні організації, очікування, поява неформальних громадських об’єднань, політичних партій і рухів, серпневий путч 1991 року, проголошення незалежності України);
2. СІМ’Я І ПОБУТ (як проводили вільний час (дозвілля), дачники, одяг, мода, засоби гігієни, харчування, економіка дефіциту (черги, блат), відносини у сім’ї);
3. МОЛОДІЖНА СУБКУЛЬТУРА (андерґраундна музика, література, неформальні молодіжні об’єднання, хіппі, панки, рокери і тощо);
4. ПОДОРОЖІ (туристичні поїздки, виїзди за кордон, загальна мобільність);
5. РОБОТА (мотивація, проблема повної зайнятості, впровадження нових технологій, вплив особистого членства/ нечленства в Компартії і комсомолі для кар’єрного росту);
6. ОСВІТА (вплив походження на можливість отримання освіти, роль вчителів у тоталітарному суспільстві/ демократичному суспільстві, шкільний набір (якими були засоби навчання), зросійщення України (зростання кількості російських шкіл у містах);
7. РИТУАЛИ БУДЕННОГО ЖИТТЯ (збори, план, комуністичні суботники, щорічні паради, мітинги, свята, пам’ятні дати, вибори в радянському суспільстві, вибори на початку 1990-х);
8. ЗМІ (ТV CРСР, телесеріали, поп-зірки, кіно, які книги читали, преса: популярні газети і журнали);
9. ВАЖЛИВІ ФЕНОМЕНИ ПЕРІОДУ ( війна в Афганістані, Чорнобильска катастрофа, антиалкогольна компанія, гласність, олімпіада-80, обов’язкова служба в армії, рух «За мир», розкрадання майна із соціалістичної власності);
10. РЕФЛЕКСІЯ «ВЕЛИКОЇ ІСТОРІЇ» (перебудова, репатріація кримських татар, дисидентський рух, Українська Гельсінська спілка, легалізація церкви, Народний Рух України, падіння СРСР); Під час роботи із інтерв’юйованим учні можуть доповнити свої роботи фотографіями сучасників, подій, про які йдеться у усноісторичному інтерв’ю або цікавими історичними документами (при публікації фотографій сучасника також необхідна його згода). Учасники можуть доповнити проекти, виходячи з особистого інтересу, але вищезазначені теми мають бути представлені комплексно. Один учитель може бути куратором кількох учнівських проектів.
РОБОТИ МАЮТЬ ПОДАВАТИСЯ У НАСТУПНИХ ФОРМАТАХ
Аудіо: лише формат mp3
Відео: лише формат avi
Текст: лише формат doc
ЗАПРОШУЄМО ДО УЧАСТІ В КОНКУРСІ!
|