Меню сайту
Каталог новин
Мої статті [69]
Офіційні  сайти

 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради


Інформаційні сайти  Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса

Сайти методистів
 Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури  Проект Поет духовної свободи  Нить Ариадны сайт для учителей русского языка и мировой литературы

Сайти педагогів
 Сайт Катерини Аркуші учителя історії і правознавства Миколаївської гімназії №4 
 Сайт Олени Іртищевої учителя історії і правознавства Миколаївської ЗОШ №51 
 Блог Ганни Новицької, 
учителя української мови і літератури 
Миколаївського економічного ліцею № 2  Блог Андрія Курчина, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №35
 Блог Ірини Прокопенко, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №28

На допомогу
вчителям 
та учням 
 Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

Навчальний тренінг

24 березня 2015 року відбулося засідання Школи керівників шкільних методичних об’єднань з проблеми «Формування громадянської компетентності учнів засобами

суспільних дисциплін».

Сучасне суспільство для повноцінного свого функціонування потребує соціальної адекватності своїх членів, які достатньою мірою орієнтуються в суспільних процесах і можуть усвідомлено визначати в них власне місце та діяти з користю як для суспільства, так і для себе.

Проблема становлення демократичного, громадянського суспільства вимагає розгляду питання, а якими ж мають бути знання та вміння громадян для утвердження такого типу суспільства та успішної самореалізації в ньому, тобто питання громадянської культури та громадянської компетентності.

Громадянська компетентність в державних документах про освіту ХХІ ст. розглядається як одна з ключових компетентностей людини.

Громадянська компетентність – це якісний рівень громадянської культури особистості, який виявляється в здатності та готовності індивіда до адекватної участі в суспільно-громадських процесах. Цей рівень характеризується

  • наявністю знань про суспільні явища, сутність та тенденції суспільного розвитку,
  • ефективними способами набуття таких знань та їх поповнення,
  • ціннісно-моральною позицією індивіда,
  • вміннями реалізовувати свої права та обов’язки в конкретних соціальних ситуаціях.

В Україні нагромаджено значний здобуток у галузі громадянської освіти і виховання, який було практично нівельовано в останні роки, проте очевидно, що сьогодення потребує спеціальної уваги до цього питання.

Складові громадянської компетентності людини, які мають формуватись у школі:

  • громадянські  знання, на основі яких формуються уявлення про форми і способи життя і реалізації потреб і інтересів особистості в політичному, правовому, економічному, соціальному та культурному просторі демократичної держави взагалі, та української зокрема;
  • громадянські вміння та досвід участі в соціально-політичному житті суспільства і практичного застосування знань;
  • громадянські чесноти – норми, установки, цінності й якості, притаманні громадянинові демократичного суспільства.

Складовою громадянської компетентності є знання прав і свобод людини. Права людини - єдині норми для всіх людей без будь-яких дискримінацій, що є основним принципом побудови демократичного, громадянського, відкритого суспільства. Саме питанню прав людини та методики викладання прав людини  в загальноосвітніх навчальних закладах був присвячений тренінг, метою якого було поглибити знання та розуміння прав людини, інструментів і механізмів захисту прав людини, принципів і цінностей освіти з прав людини; розвинути навички запровадження підходу, заснованого на правах людини, до навчального процесу;сприяти обміну досвідом  щодо освіти у сфері прав людини. Тренінг провели вчителі – методисти Геллер Т.В. та Форносова Б.М.

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: larisamaiboroda (27.03.2015)
Переглядів: 605 | Рейтинг: 0.0/0
Copyright MyCorp © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz