Меню сайту
Каталог новин
Мої статті [62]
Офіційні  сайти

 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради


Інформаційні сайти  Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса

Сайти методистів
 Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури  Проект Поет духовної свободи  Нить Ариадны сайт для учителей русского языка и мировой литературы

Сайти педагогів
 Сайт Катерини Аркуші учителя історії і правознавства Миколаївської гімназії №4 
 Сайт Олени Іртищевої учителя історії і правознавства Миколаївської ЗОШ №51 
 Блог Ганни Новицької, 
учителя української мови і літератури 
Миколаївського економічного ліцею № 2  Блог Андрія Курчина, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №35
 Блог Ірини Прокопенко, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №28

На допомогу
вчителям 
та учням 
 Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті

Всього матеріалів в каталозі: 62
Показано матеріалів: 1-50
Сторінки: 1 2 »

Намагання повернутися до людини на противагу визначним подіям, датам, народним масам або статистиці лежить в основі сучасної гуманітарної освіти. Сьогодні учнів цікавить власна індивідуальність, амбіції та прагнення. Отже, і звертатися до них, на думку педагогів, легше саме в рамках людиноцентричного підходу до проблем пам’яті. Підвищуючи якість освіти (що є головною метою НУШ), формуючи компетентності молодого покоління маємо пам’ятати слова Рутгер Брегман, нідерландського філософа, що «школа, перш за все – це про цінності, а не лише про компетентності».

25 вересня 2018 року на базі ЗОШ №28 відбувся навчально-методичний семінар «Бабин Яр: пам'ять на тлі історії». 77 років відділяє нас від тих трагічних подій. До світової історії Бабин Яр увійшов восени 1941 року, коли упродовж двох днів тут відбувалися масові вбивства тих, кого нацистська влада вважала своїми ворогами… Кількість жертв за оцінками істориків, сягає щонайменше 100 тисяч людей…

Модератори семінару Моторкіна О.М., Смекаліна О.В., Форносова Б.М. презентували педагогам посібник «Бабин Яр: пам'ять на тлі історії» (редактор - упорядник В.Бобров. Київ: Український центр вивчення історії Голокосту, 2017), провели ряд тренінгових вправ, опрацювали методику роботи проведення екскурсії по віртуальній виставці.

Висловлюємо подяку нашим партнерам - Українському центру вивчення історії Голокосту за безкоштовно надані посібники для вчителів. Дякуємо адміністрації ЗОШ №28 за допомогу в організації і проведенні заходу.

Мої статті | Переглядів: 11 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 02.10.2018

13.03.2018 р. на базі ЗОШ №22 відбулося засідання Школи керівників шкільних МО вчителів суспільних дисциплін «Сучасні підходи до процесу навчання суспільних дисциплін». Педагоги обговорювали шляхи впровадження Концепції «Нова українська школа», метою якої є докорінна та системна реформа загальної середньої освіти на період до 2029 року. Вчителі історії Паскаленко О.Д. (ЗОШ №22), Запутляєва А.Д. (ЗОШ №52), Смекаліна О.В. (ЗОШ №54) презентували досвід роботи щодо реалізації комплексного підходу до навчання, який передбачає поєднання когнітивного, діяльнісного та компетентнісного компонентів. В ході практичної частини учасники опрацювали технологію укладання та можливості використання технологічних карт при плануванні та проведенні уроків.

Висловлюємо подяку директору закладу Богуну П.М. та педагогічному колективу за створення комфортних умов для організації продуктивної роботи

Мої статті | Переглядів: 29 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 16.03.2018

До Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту на базі школи Ор Менахем відбувся міський семінар «Тріумф духу», учасниками якого стали 30 вчителів суспільних дисциплін м. Миколаїв. Кисловська М.В., директор закладу ознайомила педагогів з історією та особливостями організації навчально-виховного процесу в школі. Учасники семінару відвідали шкільний музей вивчення історії Голокосту. Цікавими і змістовними були майстер-клас Калугіної О.Ю., учителя історії, заступника директора з виховної роботи «Усна історія – інструмент розвитку критичного мислення учнів (на прикладі документального фільму «Тріумф духу» (історія Фелікса Зандмана), презентація досвіду роботи Мороза Є.О., учителя історії ЗОШ №29 щодо організації пошуково-дослідницької діяльності школярів та їх участі у конкурсах учнівської творчості. Педагоги також долучилися до акції «Ми пам’ятаємо».

 

Montage создан Bloggif

Мої статті | Переглядів: 45 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 30.01.2018

Пяті Всеукраїнські молодіжні Ольжичеві читання

або Суперлистопад у Миколаєві

Читати далі

Мої статті | Переглядів: 53 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 08.12.2017

26 вересня 2017 року в НМЦ відбулася інформаційно-методична нарада «Підсумки ДПА та ЗНО – 2017 з історії України та перспективи ЗНО-2018» за участі Ковальчук Н.М., методиста НМЦ

Montage создан Bloggif

Мої статті | Переглядів: 72 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 10.10.2017

 

 

 

 

 

 

 

28 вересня 2017 року о 14:30 в науково-методичному центрі відбулася презентація навчального фільму «Територія Голодомору: пам'ять невмируща», створеного Канадським Музеєм Прав Людини у співпраці з Національним музеєм «Меморіал жертв Голодомору».

Дякуємо Яні Грінко, співробітнику музею " Меморіал жертв Голодомору ", за сприяння у відновленні історичної правди про одну із найтрагічніших сторінок нашої історії

Читати далі

Мої статті | Переглядів: 66 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 02.10.2017

Трансформація змісту освіти в Україні передбачає перш за все впровадження компетентнісного підходу та посилення інтерактивної складової навчання.

27 квітня 2017 року на базі загальноосвітніх навчальних закладів міста Миколаєва відбувся обласний семінар «Формування учнівських компетентностей на основі мета-(між-)предметної інтеграції».

У заході взяли участь науково-педагогічні та педагогічні працівники МОІППО, учителі історії, географії, економіки, правознавства загальноосвітніх навчальних закладів області (усього 59 осіб).

Семінар складався з двох частин – теоретичної та практико-орієнтованої. Із доповіддю «Зміни в загальній середній освіті в компетентнісному вимірі» виступила Засєкіна Тетяна Миколаївна, кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

Практична частина семінару мала дві складові: чотири типи інтегрованих навчальних занять, на яких вчителі продемонстрували можливості міжкурсової, міжпредметної та мета предметної інтеграції для формування ключових і предметних учнівських компетентностей і модерація «Перспективи міжпредметної інтеграції як основи формування ключових компетентностей і наскрізних умінь».

Педагоги Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 20 презентували два інтегровані уроки:

  • історія України – всесвітня історія (8 клас) «Освіта і наука. Києво-Могилянська академія» (Ремешевська Ірина Євгенівна, заступник директора, учитель-методист);
  • історія України – географія – всесвітня історія (11 клас) «Україна в Європі і світі: здобутки і проблеми інтеграції (Порожня Людмила Миколаївна, учитель історії, учитель-методист).

У Миколаївському юридичному ліцеї учасникам семінару представлено такі уроки:

  • історія України – всесвітня історія – зарубіжна література (8 клас): «Мистецтво на тлі культурно-історичних епох» (Варшавська Майя Юхимівна, учитель-історії, учитель-методист; Буханець Олена Аркадіївна, учитель зарубіжної літератури, старший учитель);
  • правознавство – економіка (10 клас) «Сімейне право. Сімейний бюджет» (Гращенкова Ірина Олександрівна, учитель правознавства, заслужений учитель України; Осипова Вікторія Олександрівна, учитель економіки).

Модератори семінару Михайлович Ганна Іванівна, Слюсар Ольга Іванівна (методисти МОІППО), Майборода Лариса Миколаївна, Шиліна Світлана Леонідівна (методисти Миколаївського науково-методичного центру управління освіти Миколаївської міської ради) забезпечили належний рівень заходу.

Висловлюємо щиру подяку директорам загальноосвітніх навчальних закладів Бакаляр Олені Вікторівні (Миколаївська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 20) і Парамоновій Тамарі Володимирівна (Миколаївський юридичний ліцей) за якісну організацію практичної частини семінару.

Мої статті | Переглядів: 84 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 04.05.2017

На базі ЗОШ №56 відбувся коучинг «Медіаосвіта на уроках історії як засіб формування критичного мислення учнів», в ході якого педагоги опрацьовували теоретичні аспекти проблеми, відвідали відкриті уроки (вчителі історії Гулькевич О.М., Козловська О.Є.), набували практичних навичок під час роботи медіамайстерні  “Фензін”.
Висловлюємо подяку директору ЗОШ №56 Мазур О.М., колективу навчального закладу за гостинний прийом, проведення цікавого і змістовного заходу.

 

Мої статті | Переглядів: 70 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 07.04.2017

22 березня 2017 року на базі ЗОШ №19 відбулася творча зустріч вчителів історії з автором шкільних підручників Щупаком І.Я. «Сучасні підходи до методики викладання всесвітньої історії у 9 класі». Ігор Якович також провів урок у 9 класі, апробувавши новий підручник.

 интерьвю.mp4

 

Мої статті | Переглядів: 63 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.03.2017

17 березня 2017 року до відзначення 100 – річчя подій Української революції та вшанування пам’яті її учасників проведено семінар «Українська національна революція 1917 – 1921 рр. та Миколаївщина». Захід відбувся у співпраці та на базі Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми», де саме в цей час проходить реліквійно-документальна виставка «Предтечі вольності святої».

Пропонуємо до ознайомлення та опрацювання матеріали семінару

https://padlet.com/eilialova2012/xzmtvodu8vgc 1917 

https://padlet.com/eilialova2012/1f60yqlit16z 1918 

 https://padlet.com/eilialova2012/9sq5b5iw1ujn 1919-1922

Список літератури

Мої статті | Переглядів: 82 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.03.2017

28.02.2017 року відбулося засідання Школи керівників шкільних методичних об’єднань «Проблеми викладання історії повсякденності в шкільних курсах історії». Мета заходу: поглибити знання та розуміння історії повсякденності, інструментів і механізмів викладання спеціального мікроісторичного напряму, який концентрується на окремих суспільствах, родинах, автобіографіях тощо та сприяти обміну досвідом щодо викладання історії повсякденності.

Навчальні програми з історії, особливо укладені відповідно до нового Держстандарту, приділяють значну увагу питанням позаекономічної та позаполітичної історії, яку вважають історією повсякденності. Такі питання включені або в загальний зміст уроків, або є предметом дослідження на практичних заняттях, які стали новими складовими навчальної програми з історії 2012 року. З нинішнього навчального року практичні заняття введено також у курс старшої школи і більшість тем присвячена саме вивченню історії повсякденності. Як зазначає С. Кульчицький, український історик «Потрібна антропологізація (олюднення) історичного минулого. Учні повинні знати не тільки політичних діячів, але й усіх тих, кого можна назвати «обличчям епохи» .

Програмка

Мої статті | Переглядів: 93 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 03.03.2017

Напередодні 27 січня – Міжнародного дні пам’яті жертв Голокосту (саме в цей день у 1945 р. було звільнено Аушвіц – Біркенау) в музеї «Підпільно-партизанський рух  на Миколаївщині  в  роки Великої Вітчизняної війни» відбувся семінар «Навчально-виховні аспекти проблематики викладання історії Голокосту в Україні». 

Програма семінару

Мої статті | Переглядів: 109 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.02.2017

21.02.2017 р. на базі ЗОШ №25 (директор Піляєва А.І.) відбувся семінар «Практичні заняття на уроках історії як дієвий засіб формування предметно-історичних компетентностей учнів 5-8 класів». Під час презентації навчального закладу порадували учасників семінару змістовним виступом учні 11 класу, які показали сценку «Засідання клубу шестидесятників». Кульмінацією виступу стало виконання пісні «Лебеді материнства» (вірші В.Симоненка, музика А. Пашкевича) у супроводі скрипки, на якій віртуозно зіграв І. Шеремет.

Теоретична складова була представлена виступами Майбороди Л.М., методиста НМЦ, Ноги Т.О., заступника директора з навчально-виховної роботи ЗОШ №25. В ході практикуму, який провела Аркуша К.В., вчитель історії Миколаївської гімназії № 4, переможець обласного конкурсу «Учитель року-2016» учасники семінару моделювали практичне заняття з історії України (8 кл.) на тему «Руїна»: причини і наслідки».

Montage создан Bloggif

Мої статті | Переглядів: 105 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.02.2017

З 25 по 27 січня Centropa і її партнер у Молдові (на базі ICTPD в Кишиневі) провели перший навчальний семінар для молдовських освітян у Кишиневі «Громадянське суспільство, мережеві служби комунікації та історія євреїв Молдови у 20 столітті».

У роботі Міжнародного семінару Centropa взяли участь 50 освітян, громадських активістів, журналістів з Молдови, України, Німеччини та Польщі. Миколаївську область України представляла вчитель ЗОШ №53 Данилова Катерина Михайлівна.

Читати далі

 

Мої статті | Переглядів: 97 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 15.02.2017

13 грудня 2016 року вчителі – суспільствознавці долучилися до міського освітнього проекту “Використання хмарних сервісів в освітньому процесі”.

Перше засідання відбулося на базі Миколаївської гімназії №4. Стати учасниками проекту виявили бажання 20 вчителів історії із ЗОШ №1, 3, 15, 20, 25, 27, 28, 43, 46, 47, 52, 53,  54, 57, 64, гімназій  №4, 41, ММЛ, класичного ліцею. Модератори творчої групи  - вчителі Соколова О.П., Іртищева О.А., Аркуша К.В., Гончаренко Н.В., Гладун В.В. ознайомили педагогів із  можливостями Google - диску та використанням їх у навчальному процесі.  Учасники заходу обмінялися  думками щодо дидактичних особливостей організації уроку історії з використанням ІКТ.

Висловлюємо щиро подяку адміністрації Миколаївської гімназії №4 (директор Тубальцева Т.О.) за допомогу в організації та проведенні заходу.

Montage создан Bloggif

Мої статті | Переглядів: 97 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 29.12.2016

Освітні заклади — це саме ті інституції, що мають усі можливості для того, щоб долучитися до формування медіаграмотного споживача. Як для вчителів, так і для учнів важливо стати інформаційно та медійно грамотним, набути певних навичок, пов’язаних з роботою в інформаційному та медіапросторіОсоблива роль суспільних дисциплін, бо саме вони найближчі до новітньої історії, і хоча термін «медіаграмотність» не завжди вживається, але саме викладачі суспільних дисциплін використовують методи аналізу різних джерел, наприклад, коли йдеться про конфліктні ситуації і складні соціальні процеси.

Історична освіта в Україні на сучасному етапі неможлива без розвитку навичок медіаграмотності в учнів. Сучасна молода людина має бути здатна сприймати, створювати, аналізувати, оцінювати медіатексти, розуміти їх соціокультурний і політичний  контекст. У процесі роботи вчитель має змогу розвивати в учнів вміння використовувати, аналізувати, оцінювати і передавати повідомлення (меседж) у різних формах, а також здатність критично «читати» медіатекст. 22 листопада  2016 року відбувся тренінг «Формування медіаграмотності вчителя суспільних дисциплін», учасниками якого були 25 педагогів загальноосвітніх навчальних  закладів місті. Програма семінару передбачала опрацювання наступних питань «Можливості інтеграції медіаосвіти  у викладання суспільних дисциплін», «Мова ненависті: минуле і сьогодення»(Майборода Л.М.), «Використання документального кіно в позакласній роботі» (Данилова К.М., вчитель ЗОШ №53).  

Montage создан Bloggif

Мої статті | Переглядів: 114 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 29.11.2016

Montage создан Bloggif

Із метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів суспільних дисциплін загальноосвітніх навчальних закладів міста Миколаєва 04 жовтня 2016 року на базі Науково-методичного центру  кафедрою філософії освіти, теорії та методики суспільствознавчих предметів Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено семінар-практикум «Сучасне кримінальне право: підходи, зміст, методика навчання на уроках правознавства». У ході семінару завідувач кафедри, кандидат юридичних наук, доцент Сторчак Ніна Анатоліївна разом із педагогами розглянула історичні та сучасні наукові основи кримінального права, новації змісту кримінального законодавства України, системно-структурні зв’язки кримінально-правових знань тощо. Методист кафедри Мирнінко Ірина Григорівна опрацювала з учасниками питання щодо  формування кримінально-правових компетенцій учнів засобами правознавства, реалізації практичної складової уроків із кримінального права відповідно до чинних навчальних програм.

Практичні навички суспільствознавцями відпрацьовано з таких проблем, як визначення тенденцій кримінально-правової політики на основі змісту законодавства і статистичних даних; аналізу відображень кримінального права в суспільній свідомості (народній творчості, літературних творах, моралі, релігії, результатах соціологічних опитувань); роботи з текстом Кримінального кодексу України; оволодіння методикою розв’язання задач та інших практичних завдань із кримінального права; юридичного конструювання; визначення найбільш ефективних методів і технологій навчання кримінального права в основній і старшій школі. Учителі отримали навчально-методичні, статистичні та презентаційні матеріали, що можуть використовуватися у навчанні правознавства учнів та виховній роботі  в школі.

Учасники семінару засвідчили актуальність та необхідність диференційного підходу до вивчення галузей права, а також готовність до оволодіння новими знаннями і навичками  зі змісту та методики навчання кримінального права та використання його виховного та превентивного потенціалу в системі шкільної освіти.

Мої статті | Переглядів: 84 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 29.11.2016

20-22 вересня 2016 року в м.Одеса проходив регіональний науково-методичний семінар «Масове насильство і Голокост на теренах України в першій половині ХХ століття». Організаторами виступили  Український центр вивчення історії Голокосту спільно із Меморіалом Шоа (Mémorial de la Shoah/Париж, Франція).

Учасниками семінару були освітяни з Одеської, Херсонської та Миколаївської областей.

Протягом трьох днів учасники прослухали лекції відомих французьких (Жорж Бенсусан, Бруно Бойе, Томас Шопар, Антуа Жерма, Алан Блюм, Наташа Шечуті), німецьких (Дітер Поль), українських (Анатолій Подольський, Андрій Руккас, Михайло Тяглий, Андрій Усач, Ірина Моторна) науковців про сталінські репресії, витоки антисемітизму, геноцид ромів тощо; обговорювали питання історії Голокосту та злочинів нацистів в Україні в контексті масового насильства у ХХ столітті.

Нікого не залишили байдужими відвідування місць пам’яті в Одесі та музею Голокосту

Мої статті | Переглядів: 74 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 29.11.2016

Montage создан Bloggif

Нові характеристики змісту історичної освіти за Державним стандартом 2011 року і новими програмами зумовлюють істотні особливості організації пізнавальної діяльності учнів у навчанні історії та уроку історії як основної форми навчання. Ці особливості пов’язані з новими цілями історичної освіти загалом та цілями уроків історії  зокрема. Невміння сформулювати конкретні навчальні цілі уроку відповідно до предметних компетентностей унеможливлює ефективну організацію процесу навчання. З метою підвищення професійної компетентності молодих педагогів,  освоєння інноваційних та ефективних технологій в освіті 12 вересня 2016 року у рамках виставки-презентації педагогічних досягнень «Освіта Миколаєва-2016» проведено  тренінг «Сучасний урок історії: компетентнісно орієнтовані цілі і структура». Тренером був  Сущенко Ігор Михайлович, виконавчий директор благодійної організації «Вчителі за демократію і партнерство», координатор освітніх проектів, тренер освітніх програм, розробник тренінгових модулів, автор та укладач ряду навчальних посібників. Учасники заходу - 25 вчителів суспільних дисциплін зі стажем роботи до 10 років моделювали уроки відповідно до компетентнісно-діяльнісного підходу, удосконалювали вміння щодо організації інтерактивного навчання на різних етапах уроку, обмінювалися досвідом роботи щодо впровадження нової програми та проведення практичних занять.

Мої статті | Переглядів: 103 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 29.11.2016

12 – 14 травня  2016 року на базі  навчально-наукового інституту історії, політології та права Миколаївського  національного університету  імені В. О. Сухомлинського  відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція на тему: «ІННОВАТИКА СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧОЇ ОСВІТИ ХХІ СТОРІЧЧЯ: ВИКЛИКИ І ШЛЯХИ РОЗВИТКУ». Організаторами конференції стали Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Миколаївський обласний центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді.

В ході конференції  обговорювалися  питання, пов’язані із особливостями навчання суспільствознавчих дисциплін у загальноосвітній та вищій школі і підготовкою до цього процесу вчителів (викладачів).

Напрями роботи конференції:

Світові орієнтири та європейські стандарти суспільствознавчої освіти.

Методологічні підходи та концептуальні основи розвитку історичної та суспільствознавчої освіти в Україні.

Зміст та організація навчально-виховного процесу з історії та суспільствознавчих дисциплін у середній /вищій школі.

Нормативно-методичне забезпечення дисциплін освітньої галузі «Суспільствознавство».

ІКТ у навчанні історії та суспільствознавчих дисциплін.

Моніторинг та оцінювання навчальних досягнень із суспільствознавчих дисциплін.

Формування предметно-методичної компетентності майбутнього вчителя суспільствознавчих дисциплін.

Професійно-педагогічна підготовка та підвищення кваліфікації вчителя історії та  суспільствознавчих дисциплін.

Вчителі суспільних дисциплін Миколаєва та області отримали нагоду зустрітися з провідними науковцями, авторами підручників з історії та правознавства, отримали унікальні краєзнавчі матеріали  до відзначення 25-річчя незалежності України, які презентувала директор Миколаївського обласного архіву Левченко Л.Л. Дещо несподіваним і особливо цікавим для педагогів став молодіжний стартап «Неформально про формальну освіту: суспільствознавчий контент», який презентували студенти історичного факультету під керівництвом Старєвої Г.М. 

Висловлюємо подяку організаторам конференці., особисто Старєвій А.М. (відповідальній за проведення конференції) за змістовний, цікавий, практично орієнтований захід.

Мої статті | Переглядів: 111 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 26.05.2016

Людина може навчитися будь - чому,
справа лише  в тому, щоб запалити в ній
бажання вчитися.
Д. Дідро

29 березня 2016 року на базі ЗОШ №34 відбувся семінар «Формування в учнів мотивації до навчальної діяльності в контексті компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу на уроках суспільних дисциплін». Одним із центральних завдань  освіти  завжди було і є завдання формування мотивації навчальної діяльності, адже загальновідомо, що успіх будь-якої справи лише на 20% залежить від знань, а на 70-80% - від мотивації людини. Мотивація — надто важливий компонент не лише навчання, а й будь якої людської діяльності. Є мотив — є й бажання виконувати й доводити до завершення цю діяльність. Перед сучасним учителем передусім стоїть завдання задіяти в навчанні такі ресурси, які пробуджуватимуть і підтримуватимуть в учнів інтерес до пізнання нового. Від мотивації школяра залежить його успішність, глибина й міцність знань, бажання і здатність навчатися протягом усього життя.

В ході заходу  вчителям було презентовано  прийоми мотивації навчальної діяльності, які, на думку науковців, є найбільш ефективними в роботі із сучасними школярами.  Практична частина семінару базувалася на матеріалі нової  програми з історії України  для 8 класу. Висловлюємо подяку адміністрації навчального закладу, вчителям  суспільних дисциплін ЗОШ 334 Куцовській Л.І., Воробйовій Н.А., Марковській Н.М., Веремчук Г.Ю. за цікавий і змістовний захід. 

Презентації виступів:

Куцовська Л.І.

Воробйова Н.А.

Голенко Н.П.

Дрємова Л.О.

 

Мої статті | Переглядів: 127 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 01.04.2016

01 березня 2016 року на базі АДТ відбулося чергове засідання проблемної групи вчителів історії «Оптимізація сучасного уроку на інноваційних засадах» з теми «Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках   історії в контексті компетентнісно орієнтованого навчання». Епіграфом заняття стали слова   «Пам'ятайте, що насправді знає не той,  хто переказує, а той, хто застосовує на практиці».  Педагоги відвідали відкритий урок з всесвітньої історії у 7 класі, який провела Кучерук С.І.

Презентація до виступу Майбороди Л.М., методиста НМЦ

Контроль знань: загальні підходи (Ємеліна О.В.)

З досвіду Казюк О.В., вчителя ЗОШ №45

Завдання для тематичного контролю з теми "Країни Європи у 10 - 15 ст.(Ємеліна О.В., вчитель ЗОШ №10)

Новікова Г.Г. "Європейське суспільство і держави в Х - ХV ст." (Брейн-ринг)

 

 

Мої статті | Переглядів: 115 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 06.03.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 лютого 2016 року на базі ЗОШ №1 ім. Олега Ольжича  відбулося засідання Школи керівників шкільних МО вчителів суспільного циклу з теми  «Формування національної ідентичності учнівської молоді  засобами краєзнавчої роботи». Педагоги обговорювали роль та значення  краєзнавчого матеріалу  як  бази знань, які стануть фундаментом формування національної ідентичності та національно-патріотичного виховання учнівської молоді.

Програмка семінару

Майстер - класи вчителів:

 Казюк О.В.

Маханьковська Л.Й.

Жильцова О.В.

Строїнова Г.В.

 

Мої статті | Переглядів: 136 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 06.03.2016

Фестиваль «Терра Юстиція» до Міжнародного дня прав людини в Миколаївському юридичному ліцеї

10 грудня 2015 року в Миколаївському юридичному ліцеї відбувся ІІ Регіональний фестиваль правових знань «Терра Юстиція» в рамках Всеукраїнського тижня права, присвячений прийняттю Загальної декларації прав людини та з нагоди 20-річчя Миколаївського юридичного ліцею.

Фестиваль «Терра Юстиція» - авторський проект педагогічного колективу ліцею, Положення якого було розроблено і погоджено в Управлінні освіти та Управлінні юстиції у 2006 році.

У цьому заході взяли участь 7 шкіл міста: Миколаївський юридичний ліцей, Класичний ліцей, Перша українська гімназія, гімназія №41, ЗОШ №3, 20, 57. Зокрема, ЗОШ №20 є партнером соціально-педагогічного комплексу «Правова освіта регіону», опорним закладом якого є Юридичний ліцей.

Журі фестивалю – Фірсова І.В., заступник начальника Головного територіального управління юстиції в Миколаївській області; Ханін А.С., начальник відділу правової освіти Головного територіального управління юстиції в Миколаївській області; Конєва О.О., завідуюча оргсектором Міського управління юстиції; Барчук Н.В., спеціаліст відділу у справах сім’ї та молоді адміністрації Ленінського району м. Миколаєва; Тертиця І.Г., головний спеціаліст управління освіти Миколаївської міської ради; Майборода Л.М., методист Миколаївського  науково-методичного центру – оцінювало роботу учнів на станціях «Судова», «Соціальна реклама», «Детективна», «Права дитини» (команди формувалися з представників різних навчальних закладів, при реєстрації учні отримали програмки,  маршрутні листи певного кольору).

У фіналі боролися за звання  «Краща командна гра» дві команди, які відповідали на питання з правової тематики. Переможцями стали Мохова Каріна (ЗОШ№57), Стрілець Катерина (Класичний ліцей), Галкін Роман (ЗОШ №20), Квасниця Ольга (ЗОШ №20), Городнічева Юлія (гімназія №41), Горова Софія (Юридичний ліцей), Заморій Анастасія (Юридичний ліцей), Тараненко Яна (ЗОШ №3), Цуркіна Марія (Перша українська гімназія), Багдасарян Анна (Перша українська гімназія).

Найбільшу кількість балів на станціях отримали: Горковенко Валерія (Перша українська гімназія) – 29 балів, Горова Софія (Юридичний ліцей) – 28 балів, Дороневич Катерина (Юридичний ліцей) – 23 бали, Пустовіт Ксенія (Юридичний ліцей)  – 21 бал. Звання «Магістр права» отримала Горковенко Валерія, якій було вручено символ фестивалю – кришталевий глобус, грамоту та новорічні подарунки. Усі учасники були нагороджені дипломами, а команда-переможець – грамотами та солодощами.

Учасники фестивалю створили спільний продукт –  плакат соціальної реклами «Захист прав дитини», над яким працювали всі команди на станції «Соціальна реклама».

Захід  завершився спільним виконанням гімну фестивалю.

Прес-центр ліцею

Висловлюємо подяку адміністрації юридичного ліцею, педагогічному та учнівському  колективу за змістовний, цікавий захід, популяризацію правових знань, залучення школярів до право просвітницької діяльності. 

Мої статті | Переглядів: 132 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 11.12.2015

24 листопада 2015 року в МОІППО відбулася презентація проекту «Відкритий суд», яку провели Богдан Єгоров - співкординатор Відкритого Суду в Одеському регіоні. Адвокат, керуючий партнер адвокатського об’єднання “Адвокатська компанія “Єгоров та партнери” та Юрій Григоренко - співкординатор Відкритого Суду в Одеському регіоні, партнер адвокатського об’єднання “Адвокатська компанія “Єгоров та партнери”.

Проект реалізується вже в 6 регіонах України.

Практичним результатом реалізації проекту має стати

  • забезпечення  громадянам і компаніям права на справедливий суд, що ґрунтується на повному, всебічному, об’єктивному дослідженні всіх обставин справи, прийнятті та неупередженій оцінці доказів, відображенні доказів у судових рішеннях (правосуддя)
  • створення  авторитету суду (окремі судді не можуть дискредитувати систему), адвокатури та прокуратури, підвищення  іміджу юриста;
  • гарантування системного і безпосереднього контролю громадськості за дотриманням прав людини і компаній в судах.

Читати детальніше

Мої статті | Переглядів: 136 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 30.11.2015

17 листопада 2015 року  вчителі історії взяли участь у науково-практичній конференції «Історико-культурна спадщина у контексті відродження самобутності регіонів України», яка відбулася в рамках Всеукраїнської науково-методичної конференції «Могилянські читання – 2015». На конференції обговорювалися наступні питання

  1. Історико-культурна спадщина: теоретико-методологічні аспекти та правові засади.

  2. Радянський тоталітаризм в Україні: історія і спадщина.

  3. «Україна – наш спільний Дім».

  4. Історична освіта в Україні у контексті відродження національної ідентичності та збереження традицій мультикультурного українського соціуму.

Найбільшу дискусії у присутніх викликали пропозиції міської комісії з перейменування вулиць міста Миколаєва (а таких визначено 136!). Шановні колеги, пропонуємо опрацювати матеріали щодо перейменування вулиць і долучатися до обговорення на сайті міської ради. Детальніше з пропозиціями комісії можна познайомитися на сайті міської ради за посиланням http://mkrada.gov.ua/news/1467.html стаття "Комісія з декомунізації представила результати своєї роботи"

А.Мірошниченко Декомунізація у Миколаєві або як не наступити на улюблені граблі.

Тези доповідей на конференції

Мої статті | Переглядів: 209 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 30.11.2015

27 жовтня 2015 року на базі ЗОШ №22 відбувся семінар «Розвиток пізнавальних процесів учнів за допомогою пізнавальних задач і завдань як складова ефективного навчання історії».  Формування предметних компетенцій  залишається важливим напрямком роботи педагогів. Власний досвід роботи з використання різноманітних історичних джерел на різних етапах уроку презентувала  Євтушенко Л.Е., вчитель-методист, лауреат конкурсу «Учитель року » в номінації «Історія». Майстер – клас  Максимейко З.П., Заслуженого вчителя України був присвячений проблемі формування аксіологічних компетенцій як основи формування власної системи моральних та духовних цінностей учнів. Ліпатнікова С.В., заступник директора познайомила учасників семінару з організацією методичної роботи навчального закладу, провела ознайомлюючи екскурсію по кабінетам, шкільному подвір’ю.   Такі зустрічі сприяють підвищенню рівня професійної майстерності молодих педагогів, мотивують до пошуку нових форм і методів організації пізнавальної діяльності школярів.  

Мої статті | Переглядів: 123 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 03.11.2015

16 жовтня 2015 року вчителі історії м. Миколаєва та слухачі курсів МОІППО стали учасниками круглого столу за участі кандидата наук із соціальних комунікацій, голови громадської організації «Не будь байдужим!» Лепкої Оксани та к.і.н. Митрофаненко Юрія. ГО «Не будь байдужим!» відома вчителям – суспільствознавцям через проведення конкурсу для школярів «Хто для мене Іван Мазепа?!».  Зустріч була присвячена обговоренню маловідомих сторінок української історії: Конотопській битві 1659 р., історії Карпатської України, історії мужності і боротьби Холодного Яру. Педагогам презентували відеоролики з циклу «Альтернативні уроки історії» -  «Воля України або смерть», «Конотопська битва», «Карпатська Україна», які створено з ініціативи організації та за участі провідних вітчизняних істориків. 

Мої статті | Переглядів: 141 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 19.10.2015

22 вересня 2015 р. в рамках суспільної акції школярів України  «Громадянин» в Миколаєві стартував просвітницько-краєзнавчий проект «Я - Миколаївець! Нащадок гідних предків». Презентація проекту відбувалася у Миколаєвському обласному краєзнавчому музеї «Старофлотські казарми».  Читати далі

Мої статті | Переглядів: 164 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.09.2015

 14.09.2015 року в рамках виставки-презентації «Освіта Миколаєва – 2015» в науково – методичному центрі відкрилася виставка «Моє місце». «Моє місце» - це соціальний проект, підготовлений співробітниками Конгресу національних громад України та громадською організацією «Київський освітній центр «Простір толерантності». Реалізація проекту стала можливою  за підтримки Посольства Нідерландів, програми МАТРА, в рамках проекту: «Зустріч на новому місці: можливості та мережа для молодих внутрішньо  переміщених осіб».

Проект «Моє місце» - це 18 історій про людей, кого сьогодні офіційна статистика називає терміном ВПО (внутрішньо переміщена особа), а також тих, хто допомагає їм пережити біду. Це особисті історії людей, але розказані вголос, про дружбу та підтримку, про втрати і нові можливості…історії, в яких кожен з учасників визначає «своє місце».

Україна не перша країна,  яка зіткнулась з проблемою вимушених переселенців. Проте  унікальним явищем через небачені досі масштаби стало волонтерство. За даними соціологів, майже 78% українців чимось допомагають бійцям та переселенцям, третина дає гроші, інші – продукти, речі, особистий час, знання, зусилля.

Нині на обліку в управліннях соцзахисту в усіх регіонах України перебуває 1 мільйон 240 тисяч вимушених переселенців. З них 920 тисяч родин та 157 тисяч дітей.(«Урядовий кур’єр»  13 вересня 2015 р.) Сьогодні Миколаївська область посідає 3 місце по працевлаштуванню  переселенців в Україні,після Тернопільської і Вінницької . 

Ця виставка не для того щоб дізнатися хто ці люди, ця виставка для того що б зрозуміти хто такі ми!  Якщо подивитися на світ з цієї точки зору , стає ясно , що потреба в солідарності , розумінні , терпимості , освіті дуже висока.

П'ять «речей» у житті можна втратити тільки один раз: довіра, честь, цнотливість, життя і мати. Все інше, в тому числі: любов, віру в себе, оптимізм, славу і друзів можна придбати знову !

Ми сильні, прекрасні і дивовижні і немає ніяких причин, що б не зрозуміти, хто ми і куди йдемо і немає ніяких причин, щоб людина не володіла своєю силою. Ми надзвичайно сильні.

«Коли влада любові перевершить любов до влади, настане мир на землі».  (Джимі Хендрікс)                                                                                                    

 

Інтерактивну екскурсію по виставці провели вчителі історії ММЛ Соколова Наталія Леонідівна та Соколова Олена Павлівна.

Мої статті | Переглядів: 180 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 15.09.2015

08 вересня 2015 р. на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся регіональний семінар у рамках міжнародного словацько-українського проекту «Європа в школі – 2».

Зібрання відкрили заступник директора департаменту освіти, науки і молоді облдержадміністрації Олена Удовиченко та директор Миколаївського ОІППО Василь Шуляр. Із презентацією проекту «Європа в школі – 2» виступив  менеджер  Центру європейської політики (СЕР) Каміл Сладек. Про досвід Словаччини та Чехії в сфері інтеграції та членства в ЄС розповіли  Міхал Гаман (СЕР), Мартіна Бендікова (СЕР) і Міхаел Мурад (EUTIS). Участь у роботі семінару взяли представники педагогічних громад Миколаївської, Одеської, Закарпатської областей. Загалом близько 80 осіб.

Учасники семінару обговорили реалії та перспективи євроінтеграції за участі України, питання реформування системи освіти з урахуванням європейського досвіду,  можливості реалізації євроінтеграційної  складової в змісті шкільної освіти. Особливе зацікавлення викликав словацький досвід процесів трансформації та інтеграції до ЄС в освітній галузі.

На зустрічі також відбулася презентація навчальних матеріалів, розроблених учасниками проекту з чотирьох тематичних модулів: «Європейські цінності», «Європейське громадянство», «Політика ЄС», «Економічні аспекти євроінтеграції».

Мої статті | Переглядів: 142 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 15.09.2015

23.04 2015 р. відбувся семінар «Можливості використання методу усної історії у викладанні новітньої історії в загальноосвітній школі». Семінар організовано чеською громадською організацією «Асоціація з міжнародних питань» (Asociace pro mezinárodní otázky, www.amo.cz АМО) в рамках проекту «Альтернативна освіта для українських шкіл» Міністерства закордонних справ Чеської Республіки програми «TRANS». «Пізнавати світ навколо себе, стежити за подіями і викладати їх з альтернативної точки зору, починати діалог між різними групами людей» – так визначає  головну мету  діяльності чеський координатор проекту Зденка Вагнерова.

Лектори - Юрій Волошин, професор кафедри історії України Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка та  Микола Боровик, кандидат історичних наук, доцент кафедри новітньої історії України Київського національного університету імені Тараса Шевченка в своїх виступах розповіли про історію зародження й розвитку «oral history» у світовій та вітчизняній історичній науці, акцентували увагу педагогів на важливості вивчення усної історії в школі як інструменту для розвитку критичного мислення школярів. У ході семінару вчителі ознайомилися  з організацією проведення усноісторчних досліджень, розглянули можливість використання цього методу в шкільній практиці, зокрема підготовці робіт для Малої академії наук, вивчення окремих проблем вітчизняної історії, підготовки освітніх і виховних проектів. Олександр Зінченко, історик, журналіст, радник голови Інституту національної пам’яті детально охарактеризував методику проведення  глибокого інтерв’ю на прикладі власної книги  «70 годин з Президентом».

Такі заходи дають можливість педагогам дізнатися про досвід зарубіжних колег щодо вивчення питань недавнього минулого, опанувати сучасні  методики вивчення історії, сприяють комунікації педагогів з різних регіонів України.

Мої статті | Переглядів: 334 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 24.04.2015

Враховуючи глобальне значення сучасних інформаційних технологій, їх роль у суспільстві, ми повинні розуміти й значні небезпеки та ризики, що несуть у собі засоби мас-медіа на молоде покоління. Повальне захоплення соціальними мережами, безконтрольне споживання медіа-продукції, насичене медіа-технологіями психологічного впливу, з культивуванням споживацтва, насильства, призводить до нівелювання загальнолюдських цінностей та морально-етичних норм молодого покоління.

15 квітня 2015 року в науково-методичному центрі з метою сприяння розбудові в Україні ефективної системи медіаосвіти заради забезпечення всебічної підготовки всіх учасників освітнього простору до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа відбувся науково-практичний семінар «Роль медіаосвіти у системі формування інформаційно компетентної особистості».

Учасниками заходу були представники експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів Всеукраїнського рівня з теми «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів», заступники директорів з навчально-виховної роботи-учасники міського проекту «Медіаосвіта у системі формування інформаційної компетентності суб’єктів освітнього середовища», вчителі історії, української та світової літератури.

Своїми дослідженнями щодо критичного сприйняття авторитетності джерельної бази медіатекстів поділився Картузов Костянтин Миколайович, заступник директора науково-педагогічної бібліотеки м. Миколаїв

Перед освітянами виступив журналіст, публіцист і громадський діяч Вахтанг Теймуразович Кіпіані, добре відомий педагогічній громадськості Миколаєва, який в минулому був активним учасником молодіжного руху в місті. Він закінчив історичний факультет Миколаївського педагогічного інституту, працював учителем історії, потім – журналістом на миколаївському телебаченні. Сьогодні Вахтанг Кіпіані - головний редактор Інтернет-видання «Історична правда» й однойменного тележурналу на каналі ZIK, є автором телепроекту «Владометр», циклу телевізійних передач «Історична правда з    Вахтангом Кіпіані» на відомих телеканалах країни та засновником Музею-архіву преси у Києві, Лауреатом премій «За поступ у журналістиці» імені Олександра Кривенка та «Телетріумф».

Своєю промовою Вахтанг Теймуразович спонукав публіку до усвідомлення важливості критичного сприйняття будь-якої інформації. Як орієнтуватися в сучасному потоці інформації, яким сайтам можна довіряти, як з’являються і поширюються «міфи» історії - ці та багато інших питань обговорювалися у ході зустрічі.

Журналіст переконаний: людина, яка не знає своєї історії, наче перекотиполе. Бути водночас і українцями, і громадянами світу – виклик сьогодення України. Щоб не загубитися у медіа просторі, ми маємо унікальну можливість перебувати у будь-якій точці світу, але жити повинні за київським часом і українськими справами.

Розмірковування учасників семінару над численними питаннями буденності сприятимуть і розбудові української освіти, доля якої залежить від кожного учасника навчально-виховного процесу.

 (За матеріалами сайту НМЦ)

Мої статті | Переглядів: 133 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.04.2015

Міністерством освіти і науки України запроваджено новий порядок проведення конкурсного відбору підручників для 7 класу, на одному з етапів якого передбачена активна участь педагогів у голосуванні за підручник. Це дає можливість вчителям обрати саме той підручник, за яким вони будуть працювати із задоволенням. 16 квітня 2015 року відбулася творча зустріч вчителів історії Миколаєва з одним із авторів підручника з всесвітньої історії Д’ячковим Сергієм Володимировичем, вчителем-методистом, кандидатом історичних наук, доцентом кафедри історії стародавнього світу і середніх віків Харківського університету імені В.Каразіна.

Познайомитися з матеріалами зустрічі можна за посиланнямиhttp://interactive.ranok.com.ua/course/elektronn-dodatki-do-pdrychnikv-7-klas/vsesvtnya-storya-7-klas-sv-dyachkov

Мої статті | Переглядів: 125 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.04.2015

31.03.2015 р. на базі Миколаївського морського ліцею ім.професора М.Александрова відбувся семінар-тренінг "Використання ІКТ (мережевих технологій) на уроках історії".Учасникам було запропоновано роботу по створенню інфографіки( інформаційний плакат). Вчителі відвідали відкритий урок в 11 класі « Китай в 1945 – 2015 рр.», який провела вчитель історії Соколова Наталія Леонідівна.

Інформаційна графіка або інфографіка  (англ. Information graphics; infographics) — це графічне візуальне подання інформації, даних або знань, призначених для швидкого та чіткого відображення комплексної інформації.Вона може покращити сприйняття інформації, використовуючи графічні матеріали для того, щоб підвищити можливості зорової системи людини бачити моделі і тенденції. Процес створення інфографіки можна розглядати як візуалізацію даних, створення інформаційних схем та моделей подання інформації

http://piktochart.com - програма для створення  інфографіки

Мої статті | Переглядів: 195 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 03.04.2015

24 березня 2015 року відбулося засідання Школи керівників шкільних методичних об’єднань з проблеми «Формування громадянської компетентності учнів засобами

суспільних дисциплін».

Сучасне суспільство для повноцінного свого функціонування потребує соціальної адекватності своїх членів, які достатньою мірою орієнтуються в суспільних процесах і можуть усвідомлено визначати в них власне місце та діяти з користю як для суспільства, так і для себе.

Проблема становлення демократичного, громадянського суспільства вимагає розгляду питання, а якими ж мають бути знання та вміння громадян для утвердження такого типу суспільства та успішної самореалізації в ньому, тобто питання громадянської культури та громадянської компетентності.

Громадянська компетентність в державних документах про освіту ХХІ ст. розглядається як одна з ключових компетентностей людини.

Громадянська компетентність – це якісний рівень громадянської культури особистості, який виявляється в здатності та готовності індивіда до адекватної участі в суспільно-громадських процесах. Цей рівень характеризується

  • наявністю знань про суспільні явища, сутність та тенденції суспільного розвитку,
  • ефективними способами набуття таких знань та їх поповнення,
  • ціннісно-моральною позицією індивіда,
  • вміннями реалізовувати свої права та обов’язки в конкретних соціальних ситуаціях.

В Україні нагромаджено значний здобуток у галузі громадянської освіти і виховання, який було практично нівельовано в останні роки, проте очевидно, що сьогодення потребує спеціальної уваги до цього питання.

Складові громадянської компетентності людини, які мають формуватись у школі:

  • громадянські  знання, на основі яких формуються уявлення про форми і способи життя і реалізації потреб і інтересів особистості в політичному, правовому, економічному, соціальному та культурному просторі демократичної держави взагалі, та української зокрема;
  • громадянські вміння та досвід участі в соціально-політичному житті суспільства і практичного застосування знань;
  • громадянські чесноти – норми, установки, цінності й якості, притаманні громадянинові демократичного суспільства.

Складовою громадянської компетентності є знання прав і свобод людини. Права людини - єдині норми для всіх людей без будь-яких дискримінацій, що є основним принципом побудови демократичного, громадянського, відкритого суспільства. Саме питанню прав людини та методики викладання прав людини  в загальноосвітніх навчальних закладах був присвячений тренінг, метою якого було поглибити знання та розуміння прав людини, інструментів і механізмів захисту прав людини, принципів і цінностей освіти з прав людини; розвинути навички запровадження підходу, заснованого на правах людини, до навчального процесу;сприяти обміну досвідом  щодо освіти у сфері прав людини. Тренінг провели вчителі – методисти Геллер Т.В. та Форносова Б.М.

Програмка семінару

Мої статті | Переглядів: 190 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.03.2015

         14 березня 2015 року відбувся загальноміський краєзнавчий інтелектуальний квест «Героям Слава!»,  який проводився в рамках Програми святкування  71-ї річниці визволення Миколаєва та 70-річчя Великої Перемоги. Організаторами квесту стали: Миколаївський юридичний ліцей, науково- методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради, управління у справах сім’ї, дітей та молоді адміністрації Ленінського району, Миколаївська обласна Рада ветеранів України,  музей «Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині в роки Великої Вітчизняної війни. 1941-1944 рр.», громадська організація «Форум Скамейка».

Квест проводився протягом лютого-березня 2015 року в три етапи, які передбачали серйозну підготовку учасників:

  • І – протягом лютого школярі відвідували екскурсії-тренінги в  музеї «Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині в роки Великої Вітчизняної війни. 1941-1944 рр.»;
  • ІІ – автобусно - пішохідна екскурсія місцями  героїчної боротьби миколаївців з покладанням квітів біля меморіалу 68-ми десантників, пам’ятників В.О.Лягіну, В.Хоменко і Ш.Коберу.
  • ІІІ – інтелектуальна гра, маршрут якої  складався з 6 станцій: «Оборона Миколаєва», «Героям Слава!», «Підпільна молодіжна організація «Партизанська іскра», «Визволення Миколаєва», «Оберіг для солдата», «Фронтова пісня».

В змаганні взяли участь 42 команди учнів 7 – 9 класів навчальних закладів міста Миколаєва.

На початку квесту учні юридичного ліцею на урочистому зібранні представили літературно-музичну композицію «Героям Слава!».

      Учасники змагання продемонстрували знання історії підпільно-партизанського руху на Миколаївщині,  подвигу миколаївців, які внесли свій вклад у боротьбу проти німецько-румунських окупантів, історії створення та текстів пісень воєнних років.  На станції «Оберіг для солдата»  учасники дізналися про історію українських  солдатських оберегів, навчилися виготовляти  власними руками ляльки-мотанки. Всі ці обереги волонтери відправлять для українських воїнів, які проходять військову підготовку на полігоні Широкий Лан.

Переможцями квесту стали 50 % учасників – це команди Миколаївського юридичного ліцею, економічного ліцею № 1, ЗОШ № 3, 53,40, 43, 41, 11, 36, 19, 30, гімназії № 2, ЗОШ № 13, 25, 60, 6, 24, 15, 7, 18, 32, 37, 51, які  отримали  нову книгу «Війна і діти» від автора  Ташлай Л.Б., завідуючої музеєм «Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині. 1941 – 1944», Заслуженого працівника культури України.

Висловлюємо щиру подяку директору Миколаївського юридичного ліцею Парамоновій Т.В. та колективу навчального закладу за організацію і проведення заходу.

                

Мої статті | Переглядів: 157 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.03.2015

12 березня 2015 року на базі науково – педагогічної бібліотеки відбулася творча зустріч з пані Наталією Дзюбенко – Мейс «Джеймс Мейс – американець з українською душею».

Всесвітньо відомого  історика, професора Стенфордського університету Роберта Конквеста в Україні знають як автора книги «Жнива  скорботи: радянська колективізація і терор голодом». Проте мало хто знає, що значний внесок в дослідження трагедії Голодомору зробив ще один американець – Джеймс Мейс, людина, котра була також і ініціатором акції «Запали свічку».

У своїй автобіографії Джеймс Мейс пояснював, чому він  так зворушливо поставився до історії знищення українського селянства.  Як американець, в жилах якого текла кров  індіанців черокі,  Мейс  не міг забути трагедію, яку пережив його народ в першій  половині ХІХ століття.

Читати далі

Мої статті | Переглядів: 114 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.03.2015

Для вчителів  історії, які працюють в 5-6 класах за новою програмою 24 лютого  2015 року на базі ЗОШ №20 відбувся семінар «Вивчення історичних персоналій як засіб гуманізації історичної освіти». Нова програма з історії передбачає посилення уваги педагогів до вивчення життя і діяльності історичних осіб, що має сприяти формуванню різних версій та оцінок історичного розвитку, ціннісних орієнтацій як основи аксіологічної компетентності учнівської молоді. Гордєєва Т.В., вчитель ЗОШ №6 виступила з питанням «Методичні прийоми   вивчення життєдіяльності історичної особистості на уроках історії». Цікавим для педагогів було обговорення питання щодо особливостей проведення практичних занять на уроках історії, яке провела Білозерська Т.М. Незважаючи на те, що практичні заняття запроваджено з 5 класу, питання щодо методики їх проведення продовжують обговорюватися вчителями – практиками. З досвідом організації пізнавальної діяльності школярів  на практичному  занятті  з теми «Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами» (6 клас) учасників семінару познайомила Ремішевська І.Є., вчитель – методист ЗОШ №20, запросивши колег відвідати відкритий урок. 

Мої статті | Переглядів: 125 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 25.02.2015

19 лютого 2015 року на базі ЗОШ №57 відбувся майстер-клас вчителя Дубінки Людмили Петрівни, яка стала переможцем обласного етапу конкурсу «Учитель року – 2015».

Детальніше

Мої статті | Переглядів: 149 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.02.2015

17 лютого 2015 року  на базі Миколаївського юридичного ліцею відбувся науково – практичний семінар «Краєзнавство – ефективний засіб національно-патріотичного виховання та розвитку учнів».  В роботі семінару взяли участь наукові співробітники Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми» Гаркуша Н.М., Будиченко Н.М., краєзнавець Кравченко О. В процесі роботи вчителі, учасники освітнього проекту  «Школа і музей: працюємо разом», під керівництвом Варшавської М.Ю. моделювали  прийоми навчальної діяльності учнів за матеріалами експозиції краєзнавчого музею  «Роль козацтва в освоєнні південно-степової зони України»

Програмка семінару

 

 

Мої статті | Переглядів: 150 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.02.2015

16 грудня 2014 року на базі ЗОШ №51 пройшло засідання учасників проекту  «Мережева педагогічна спільнота вчителів історії Миколаївської області». Проект започатковано Десятовим Д.Л., к.п.н., доцентом кафедри суспільствознавчих дисциплін Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Модераторами проекту в місті Миколаєві є Курчин А.А., вчитель ЗОШ №35 та Соколова Н.Л., вчитель ММЛ. Проект створено з метою підтримки професійної самоосвітньої діяльності вчителів історії. Участь у функціонуванні мережевої педагогічної спільноти дасть вчителю можливість активно й постійно спілкуватися з колегами, обмінюватися даними, отримувати професійну допомогу і підтримку, підвищувати свій рівень професійної компетентності.  

Мої статті | Переглядів: 294 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 26.12.2014

З метою актуалізації теоретико-методичних засад впровадження дослідницького навчання на уроках історії,  презентації досвіду  роботи створеного у колегіумі розвивального середовища щодо формування дослідницької компетентності учнів з 1 по 11 класи  25 листопада 2014 р. у Миколаївському муніципальному колегіуму відбувся Педагогічний марафон «Організація науково-дослідницької діяльності учнів в умовах колегіуму». 

Мої статті | Переглядів: 125 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.11.2014

27 – 31 серпня 2014 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та навчальних закладів Очаківського району Миколаївської області працювала Літня школа освітян України – 2014 із теми «Навчально-методичний супровід підвищення кваліфікації вчителя суспільствознавчих дисциплін в умовах модернізації національної системи освіти».

У роботі школи взяли участь: співробітники лабораторії суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України, Національного університету ім. В. Сухомлинського, МОІППО, НМЦ управління освіти Миколаївської міської ради, методисти районних (міських) відділів (управлінь) освіти, керівники районних (міських) методичних об’єднань, учителі-практики, усього – 75 освітян.

Програмою Літньої школи передбачалося ознайомлення педагогів із новітніми технологіями та сучасними підходами до реалізації змісту суспільствознавчої освіти, презентації нових підручників із історії для 6 класу та методичних інновацій, що забезпечують відповідний рівень якості освіти.

Вчителі прослухали лекції завідувача лабораторії суспільствознавчої освіти, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України Пометун Олени Іванівни «Поєднання компентнісного і діяльнісного підходів на уроці як основа реалізації Державного стандарту освіти», "Деякі суперечливі питання змісту шкільної історичної освіти» Гупана Нестора Миколайовича, д.пед.н., професора, головного наукового співробітника Інституту педагогіки НАПН України. Значну зацікавленість учасників викликали авторські семінари к.пед.н, старших наукових співробітників Інституту педагогіки НАПН України:

  • «Особливості навчання історії стародавнього світу за новим підручником» Власова Віталія Сергійовича та «Місце і роль шкільного підручника історії в умовах дослідницького навчання» Мороза Петра Володимировича (для вчителів, які викладатимуть історію у 6 класі);
  • «Особливості проведення практичних занять на уроках всесвітньої історії» Малієнко Юлії Борисівни;
  • «Особливості навчання правознавства учнів 9-х класів у контексті компетентнісного підходу» Ремех Тетяни Олексіївни.

Практично значимими та актуальними були тренінги Пометун О.І. ««Запитання як найважливіший інструмент учителя» та  «Структура і методика уроку історії в контексті компетентнісного підходу»

Завершила роботу загальна дискусія «На що має бути націлена сьогодні робота вчителя-суспільствознавця?».

Мої статті | Переглядів: 198 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.08.2014

18 березня 2014 року в Миколаївській гімназії №3 відбулося чергове засідання методичної групи вчителів, які працюють в 5 класах  «Оптимізація сучасного уроку на інноваційних засадах».

В ході роботи педагоги працювали над проблемою формування прийомів навчальної діяльності на уроках історії, моделювали урок «Замки і палаци», обговорили використання між предметних зв’язків на уроках історії в 5 класі.

Висловлюємо подяку директору Миколаївської гімназії №3 Письменній М.Ф. за допомогу в організації і проведенні семінару та гостинний прийом.

Матеріали семінару розміщено в рубриці "Історія. 5 клас"

Програмка семінару.

Мої статті | Переглядів: 192 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 22.03.2014

11 лютого 2014 року на базі ЗОШ №40 відбувся семінар-практикум  «Оптимізація сучасного уроку на інноваційних засадах». Організатори мали на меті ознайомити педагогів з особливостями проектування й методикою  уроку в контексті оновлення змісту історичної освіти, поглибити знання вчителів суспільних дисциплін щодо організації дидактичних ігор на уроках історії, сприяти оволодінню прийомами оцінювання навчальних досягнень учнів в контексті компетентнісного підходу. В ході заходу педагоги опрацювали  питання:

-          Сучасний урок: основні вимоги щодо організації начального процесу в контексті оновлення змісту історичної освіти (Майборода Л.М, методист НМЦ)

-          Рольовий підхід до аналізу історичних джерел як засіб розвитку учнівської особистості. (Стужук І.В., учитель ЗОШ №4)

-          Оцінювання навчальних досягнень учнів в контексті компетентнісного підходу. (Сіра О.В., учитель ЗОШ №14)

Вчителі відвідали відкритий урок історії в 5 класі з теми «Україна в роки Другої світової та Великої Вітчизняної воєн», який блискуче провела вчитель історії ЗОШ №40 Кучеренко Т.О.

Висловлюємо подяку директору ЗОШ №40 Липуновій Т.Б., заступнику директора Мойсеєнко І.В. за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.


Мої файли | Переглядів: 1 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: Сьогодні
Мої статті | Переглядів: 197 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 13.02.2014

        
 22 січня 2014 року на базі музею «Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині в роки Великої Вітчизняної війни» відбувся семінар «Трагедія Голокосту в усній пам’яті народу». Семінар  було приурочено до Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту, який за резолюцією ООН №60/7 щорічно відзначається світової спільнотою 27 січня.  Саме в цей день в 1945 році радянські війська звільнили нацистський табір смерті Аушвіц, в якому були знищені близько мільйона євреїв з різних країн Європи.

     Організатори семінару прагнули привернути увагу педагогів до методу усної історії, який успішно застосовується  українськими вченими для досліджень маловивчених історичних подій.

      В роботі семінару взяли участь  Ташлай Л.Б., завідуюча музеєм  «Підпільно – партизанський рух на Миколаївщині в роки Великої Вітчизняної війни», Заслужений працівник культури України, М.Д.Гольденберг, голова Миколаївського Товариства єврейської культури, Мостова Г.А, в’язень Уманського гетто., Данилова К.М., учитель ЗОШ №53, учасниця стажування в музеї Яд Вашем (Єрусалим), Плющик Надія, учениця гімназії №41, переможниця ХІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту».Детальніше

З виступу Данилової К.М.






Мої статті | Переглядів: 257 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 19.01.2014

9 січня 2014 року відбувся презентаційний семінар – тренінг «Де починаються права людини: уроки історії і сучасні підходи» (тренер - Більченко О.В.), в ході якого пройшла презентація однойменного мультимедійного навчально – методичного посібника виданого  Фондом Шоа в Україні за підтримки Фонду «Пам'ять, відповідальність і майбутнє». Особливість даного методичного ресурсу полягає в тому, що його логіка вибудувана у векторі «Людина – Цінності – Права та свободи – Відповідальність держави». Спрямування цього вектора ґрунтується на ключовому компоненті мультимедійного ресурсу – відео свідчення очевидців з архіву Інституту візуальної історії та освіти Фонду Шоа Університету Південної Каліфорнії (США) та онлайн – архіву «Примусова праця 1939-1945. Пам'ять та історія» (Німеччина). Посібник складається з десяти навчальних модулів, історичних нарисів Михайла Тяглого та аналітичних оглядів спеціаліста з навчання правам людини Сергія Бурова.

Головна мета посібника:

·              Формувати розуміння основ прав людини

·              Дослідити значення і цінність прав людини як в історичному контексті, так і в сучасному суспільстві через аналіз історичних і сучасних прикладів порушень прав людини

·              Розвивати навички усвідомленого та коректного використання понять зі сфери прав людини

·              Формувати розуміння сучасних механізмів захисту прав людини

·              Особлива увага посібника спрямована на відповідальність дотримуватися прав людини – на рівні держави, місцевої громади/ суспільства та на індивідуальному рівні.

Матеріали видання пропонується використовувати  у старших класах середніх шкіл, як основу для позакласної роботи у сфері правового та громадянського виховання.

В ході тренінгу вчителі прослухали міні-лекцію «Еволюція прав людини», в практичній частині заняття опрацювали розділ «Заборона дискримінації», в ході роботи знайомлячись з різними методичними прийомами та педагогічними техніками щодо організації  навчальної діяльності  зі  спеціально підібраними відео кліпами з фрагментами інтерв’ю свідків - людей, що пережили радянські та нацистські досвіди тоталітарного режиму, уривками з юридичних документів, текстовими та візуальними історичними  джерелами, уривками з повідомлень сучасних ЗМІ, адаптованими текстами справ Європейського суду з прав людини тощо.




Мої статті | Переглядів: 191 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 10.01.2014

26 листопада 2013 року на базі ЗОШ №46 відбулося засідання школи керівників шкільних методичних об’єднань  вчителів  суспільних  дисциплін «Самоосвіта педагога як умова підвищення його професійної компетентності».  Епіграфом до роботи став вислів Джимі Рона, усесвітньо відомого філософа бізнесу, який розробляв стратегії діяльності Coca-Cola, Xerox, General Motors і був особистим   бізнес-тренером   Білла Гейтса  «Формальна освіта допоможе вам вижити, а самоосвіта приведе вас до  успіху».  Організатори мали на меті поглибити знання керівників шкільних   методичних об’єднань щодо організації самоосвітньої діяльності педагогів; сприяти формуванню навичок моделювання різних етапів перспективного плану реалізації самоосвіти та презентації моделей; посилити мотивацію педагогів до самоосвітньої діяльності. На початку роботи для учасників було організовано віртуальну екскурсію навчальним закладом, яку провела директор ЗОШ №46 Тельнова С.А. У виступі Майбороди Л.М. «Роль самоосвіти в системі формування професійної компетентності педагога» було визначено основні підходи до організації самоосвітньої діяльності; Склярова О.М., психолог Миколаївського юридичного ліцею  відпрацювала з учасниками семінару  психологічні аспекти самоосвіти та самопрезентації. Об’єднавшись в групи, вчителі моделювали  перспективний план реалізації самоосвітньої діяльності. Модераторами груп були  Гурська І.А., учитель гімназії №4, Малюк Л.П., ЗДВР ЗОШ №7, Мазур О.М., директор ЗОШ №56, Марковська Н.М., учитель ЗОШ №34, Парамонова Т.В., директор МЮЛ, Пеліновська М.П., ЗДНВР ЗОШ №46. Підводячи підсумки роботи, педагоги відзначили, що сучасний учитель має знати більше ніж його учні і  його знання не повинні обмежуватися предметом і методикою його викладання. Вчитель  має бути в курсі передових технологій, орієнтуватися в сучасній політиці, економіці, мати знання в різних сферах суспільного життя тощо. Адже щороку до вчителя приходять нові учні, що несуть із собою новий етап розвитку суспільства. Педагог повинен постійно самовдосконалюватися, тому що його робота пов'язана з постійним оновленням. Безперечно, що рівень якості навчання і виховання школярів безпосередньо залежить від рівня підготовки вчителя.

Презентація виступу Майбороди Л.М.

Парамонова Т.В., Малюк Л.П. (виступ)  

Презентація

Матеріали модераторів Мазур О.М., Марковської Н.М.

Презентація

Матеріали Пеліновської М.П., Гурської І.А.

Склярова О.М. Психологічні аспекти самоосвіти та самопрезентації


Мої статті | Переглядів: 177 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.11.2013

1-50 51-62
Copyright MyCorp © 2018 Зробити безкоштовний сайт з uCoz