Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується переходом від традиційної (знаннєвої) до інноваційної (особистісно-орієнтованої) парадигми, у центрі якої перебуває особистість учня. Саме його індивідуальне зростання стає показником якості освіти, а навчання розглядається як процес індивідуального зростання (індивідуальна траєкторія успіху). Нова освітня парадигма (пануюча теорія, що покладена в основу вирішення теоретичних і практичних проблем) спричинила запровадження низки нових підходів, серед яких провідними є особистісно орієнтований, діяльнісний та компетентнісний підхід до навчання.
Компетентнісний підхід – погляд на навчання історії в школі як на процес, спрямований на формування в учнів компетентностей. Реалізація компетентнісного підходу передбачає перш за все готовність педагога до його запровадження – тобто готовність до інноваційної діяльності. 25 березня 2014 р. відбулося засідання школи керівників шкільних методичних об’єднань «Запровадження компетентнісного підходу до навчання історії в школі: практичні аспекти». Організатори ставили за мету поглибити знання педагогів щодо запровадження компетентнісного підходу до навчання історії в школі, стимулювати бажання професійного самовдосконалення та самоосвіти. В роботі семінару взяв участь Десятов Д.Л., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільствознавчої освіти МОІППО виступ якого з проблеми«викликав жваве обговорення учасників. Досвід педагогів Максимейко З.П., вчителя – методиста ЗОШ №22, Заслуженого учителя України «Аксіологічні компетентності - основа формування власної системи моральних та духовних цінностей учнів», Варшавської М.Ю., вчителя-методиста Миколаївського юридичного ліцею «Методика формування картографічних умінь на уроках історії», Мизнікової В.С., вчителя-методиста ЗОШ №53 «Формування інформаційної компетентності школярів», Раєвської О.В., Відайко Г.В., Кизицької В.П., вчителів-методистів Миколаївської гімназії №2 «Хронологічні вміння як складник історичної компетентності», був представлений в роботі методичних практикумів.
Висловлюємо щиру подяку директору ЗОШ №19 Ільїну О.О., адміністрації та педагогічному колективу за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.
Матеріали семінару будуть розміщені в рубриці«Історія».
Шановні колеги!
Просимо Вас оцінити роботу семінару, заповнивши відповідну форму для опитування.
|