Меню сайту
Каталог новин
Мої файли [441]
Офіційні  сайти

 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради


Інформаційні сайти  Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса

Сайти методистів
 Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури  Проект Поет духовної свободи  Нить Ариадны сайт для учителей русского языка и мировой литературы

Сайти педагогів
 Сайт Катерини Аркуші учителя історії і правознавства Миколаївської гімназії №4 
 Сайт Олени Іртищевої учителя історії і правознавства Миколаївської ЗОШ №51 
 Блог Ганни Новицької, 
учителя української мови і літератури 
Миколаївського економічного ліцею № 2  Блог Андрія Курчина, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №35
 Блог Ірини Прокопенко, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №28

На допомогу
вчителям 
та учням 
 Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

Семінар в музеї
30.09.2014, 12:39

«Той, хто не любить своєї країни,

свого народу – не може любити нічого»

Дж. Байрон

Важливим чинником формування національної самосвідомості учнів є вивчення історії рідного краю, яка найтісніше пов’язана з історією всієї країни, є її найважливішою складовою. Саме з вивчення історії рідного краю починається усвідомлення таких високих понять як «Батьківщина», «патріотизм». Головне завдання вивчення історії рідного краю – формувати історичне мислення, логіку історичного пізнання та розуміння історичного процесу на  конкретних прикладах регіональної, близької учням, історії. Завдяки вивченню, використанню місцевого історичного матеріалу учні мають змогу вийти за межі підручників, відчути історичні події, осмислити історичні процеси, «доторкнутися до історії». Важко переоцінити  роль історичного краєзнавства у формуванні історичної пам’яті народу. Центрами краєзнавчих досліджень та їх популяризації традиційно виступають музеї.

23 вересня 2014 року на базі Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми» відбувся науково – практичний семінар для вчителів історії  «Краєзнавство  як ефективний засіб національно – патріотичного виховання і розвитку учнів».

Мета семінару:

  • колегіальний пошук оптимальних шляхів інтеграції музею в систему шкільної історичної освіти;
  • поглибити знання вчителів суспільних дисциплін щодо прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів  в ході перегляду музейної експозиції.

 

Учасників семінару привітали директор НМЦ Удовиченко О.О. та директор музею Михайлов В.А. На пленарній частині семінару перед вчителями виступили Животовська В.В., вчений секретар музею, яка познайомила присутніх з  історією Миколаївського обласного краєзнавчого музею у 1803-2014 рр., Чернявський В.В., заступник директора з наукової роботи з проблеми «Методико - практичний потенціал музейної експозиції в контексті вивчення вітчизняної історії в школі: візуалізація, середовище, процес», нові інтерактивні форми роботи з відвідувачами музею (екскурсія-квест, театралізована екскурсія, майстер-клас) презентувала завідуюча сектором маркетингу та розвитку музею Матасова І.А., молодший науковий співробітник Камінська М.І. представила присутнім соціальний проект Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Ми - одна сім’я», який став переможцем програми ОК РУСАЛ «Територія РУСАЛу – 2014», в ході реалізації якого в закладах міста у вересні – жовтні проходить вікторина «Національний вернісаж», присвячена 225-річчю Миколаєва

 

 

В ході практичної частини «Традиційні  та інноваційні форми роботи в залах музею» педагоги, об’єднавшись у три групи,  спільно із співробітниками музею напрацьовували  форми проведення занять на базі музейної експозиції:

  •  Презентація музейних уроків з курсу історії стародавнього світу на базі основної експозиції. (Модератори: Гаркуша Наталя Михайлівна, старший науковий співробітник  та Варшавська Майя Юхимівна, вчитель – методист Миколаївського юридичного ліцею)
  • Екскурсія - квест з теми «Заселення краю». (Модератори: Крамаренко Марія Валеріївна, молодший  науковий співробітник та Мавродієва Валентина Євгенівна,  вчитель – методист ЗОШ №11)
  •  Презентація музейних уроків з курсу новітньої  історії України  (1900-1921рр.) на базі основної експозиції. (Модератори: Піскурьов Сергій Євгенович,  старший науковий співробітник та Гулькевич Оксана Миколаївна,  старший учитель ЗОШ №56)

Підбиваючи підсумки семінару,  вчителі  історії констатували, що з двох існуючих видів екскурсії – традиційної та дослідницької сьогодні більш і цікавим, і важливим є другий вид, адже з педагогічного погляду він є більш цінним і дозволяє реалізувати  компетентнісно – діяльнісний підхід в навчанні.

Проте вчителі історії звернули увагу на досить суттєву проблему у відвідуванні музею -  це проблема транспорту, добиратися до музею з різних кінців міста не дуже зручно. Хотілося б, щоб місцева влада допомогла вирішити це питання.  

Приємною несподіванкою для педагогів став подарунок від музею – всі присутні отримали фотоальбом «100 річчя Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: larisamaiboroda
Переглядів: 711 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Copyright MyCorp © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz