Меню сайту
Каталог новин
Мої файли [358]
Офіційні  сайти

 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради


Інформаційні сайти  Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса

Сайти методистів
 Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури  Проект Поет духовної свободи  Нить Ариадны сайт для учителей русского языка и мировой литературы

Сайти педагогів
 Сайт Катерини Аркуші учителя історії і правознавства Миколаївської гімназії №4 
 Сайт Олени Іртищевої учителя історії і правознавства Миколаївської ЗОШ №51 
 Блог Ганни Новицької, 
учителя української мови і літератури 
Миколаївського економічного ліцею № 2  Блог Андрія Курчина, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №35
 Блог Ірини Прокопенко, 
учителя правознавства 
Миколаївської ЗОШ № №28

На допомогу
вчителям 
та учням 
 Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли

Всього матеріалів в каталозі: 358
Показано матеріалів: 251-300
Сторінки: « 1 2 ... 4 5 6 7 8 »

6 грудня 2014 року на базі ЗОШ №20 відбувся ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з історії. Учасниками олімпіади стали 185 школярів 8 - 11 класів. Вітаємо переможців олімпіади та їх вчителів! Зичимо міцного здоровя, подальших успіхів та перемог.

Звертаємо увагу, що учні, прізвища яких виділено червоним кольором, будуть представляти наше місто на обласній олімпіаді, яка відбудеться 14 лютого 2015 року.

Висловлюємо подяку адміністрації та педагогічному колективу ЗОШ №20 за допомогу у проведенні олімпіади.

Із завданнями олімпіади можна ознайомитися в рубриці "Олімпіади".

Переможці  олімпіади з історії.

Мої файли | Переглядів: 218 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 07.12.2014

Одним із провідних показників компетентності педагога є його участь у професійних конкурсах та інтелектуальних змаганнях. 2 грудня 2014 року на базі ЗОШ №19  та  №20 проведено  міський тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» в номінації «Правознавство». Учасники конкурсу  Курчин А.А., учитель ЗОШ №35, Дубінка Л.П., учитель ЗОШ №57, Прокопенко І.О., учитель ЗОШ №28 в ході конкурсних випробувань провели відкриті уроки, майстер – класи, презентували власні блоги. Переможцем міського етапу конкурсу стала Дубінка Людмила Петрівна. Бажаємо Людмилі Петрівні достойно представити місто Миколаїв на  наступних етапах конкурсу і здобути перемогу!

Висловлюємо щиру подяку адміністрації ЗОШ №19 Ільїну О.О. та  ЗОШ №20  Бакаляр О.В. за гостинний прийом і допомогу в проведенні заходу.

З матеріалами учасників конкурсу можна ознайомитися на їх блогах (Блог учителя правознавства Прокопенко Ірини; Блог учителя правознавства Дубінки Людмили; Блог Андрія Курчина).

 

Мої файли | Переглядів: 360 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 05.12.2014

Вітаємо Моторкіну Ольгу Миколаївну, вчителя історії ЗОШ №28, яка стала дипломантом конкуру «Організація роботи шкільного методичного об’єднання», що проводився редакцією журналу «Заступник директора школи» видавництва МЦФЕР.

Зичимо міцного здоров’я, творчого натхнення!

Мої файли | Переглядів: 246 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.11.2014

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 815-р «Про затвердження плану заходів із проведення у 2014 році Всеукраїнського тижня права», із метою розповсюдження перспективного педагогічного досвіду з правової освіти та виховання вчителями правознавства підготовлено розробки уроків та позакласних заходів, з якими можна познайомитися в рубриці «Правознавство»  -"Педагогічна майстерня".

Мої файли | Переглядів: 353 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.11.2014

З метою актуалізації теоретико-методичних засад впровадження дослідницького навчання на уроках історії,  презентації досвіду  роботи створеного у колегіумі розвивального середовища щодо формування дослідницької компетентності учнів з 1 по 11 класи  25 листопада 2014 р. у Миколаївському муніципальному колегіуму відбувся Педагогічний марафон «Організація науково-дослідницької діяльності учнів в умовах колегіуму».

 В ході заходу вчителі суспільних дисциплін  навчальних закладів міста відвідали: 

Станція №1 «Урок – дослідження». Уроки на запрошення провели вчителі історії Паламар І.О. та Шинкаренко В.О.

 Станція №2 «Семінар». Залучено викладачів вищої школи – кураторів наукових шкіл з історії, правознавства, археології, політології та учнів колегіуму.  У семінарі взяла участь кандидат історичних наук, доцент кафедри ЧДУ  ім.П.Могили Богданова Тетяна Євгенівна. 

Станція №3 «Шкільні музеї». Шкільні музеї – результат проектної діяльності учнів. 

Станція №4 «Тренінг». Створюємо карту наукового дослідження. 

Вчителі отримали роздатковий матеріал щодо вимог до написання наукових досліджень, цікаві поради та яскраві ідеї.

Висловлюємо щиру подяку директору колегіуму Січко С.М., заступнику директора з науково-методичної роботи Денисенко О.М. за гостинний прийом і проведення заходу.

Мої файли | Переглядів: 199 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 25.11.2014

З метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників, їх наукового та загальнокультурного рівня,  маючи спільне бажання підтримувати та розширювати усталені довготривалі трьохсторонні зв’язки з метою більш ефективного використання спільних можливостей для запровадження у навчально -виховний процес інноваційних форм та методів роботи між Українським центром вивчення історії Голокосту, науково - методичним центром управління освіти Миколаївської міської ради Миколаївської області та музеєм «Підпільно-партизанський  рух на Миколаївщині в  роки Великої Вітчизняної війни.1941– 1944 рр.» укладено угоду про співпрацю та партнерство. 

Мої файли | Переглядів: 233 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 21.11.2014

З 18 листопада в обласному краєзнавчому музеї починає працювати виставка «Вот город мой 100 лет назад…». Виставка розповідає про життя міста Миколаєва під час Першої світової війни. Вартість: вхідний білет – 2 грн., екскурсійне обслуговування – 30 грн. з групи.

Мої файли | Переглядів: 190 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 18.11.2014

Міністерство освіти і науки України оприлюднило лист «Методичні матеріали Українського інституту національної пам’яті до 81 роковин голодомору пам’яті тих, хто чинив спротив геноциду» від 14.11.2014 № 1/9-593. У документі рекомендовано  17-21 листопада 2014 року провести в навчальних закладах країни Уроки пам'яті, лекції, виховні заходи, організувати перегляди кінофільмів про Голодомор 1932-1933 років в Україні, оформити відповідні тематичні експозиції.

На виконання Указу Президента України «Про заходи у зв’язку з Днем пам’яті жертв Голодоморів» від 29.10.2014 № 830/2014 Українським інститутом національної пам’яті підготовлено методичні рекомендації для використання у навчально-виховній роботі . У методичних матеріалах подано перелік документальних та художніх фільмів, основних наукових та науково-популярних публікацій, спеціалізованих інтернет-ресурсів, присвячених тематиці Голодомору.

Також зазначено, у навчальних закладах національні пам’ятні заходи пройдуть під гаслом «Голодом вбивали нашу свободу. Не підкорені у 33-му — непереможні сьогодні!».

Мої файли | Переглядів: 248 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 18.11.2014

Як часто сьогодні ми чуємо вислів «Завдання школи – навчити учня критично мислити» проте, маємо всі розуміти, що перш за все необхідно саме  педагогів ознайомити з технологією критичного мислення, підготувати їх до активного використання в практиці роботи методів та прийомів, які сприятимуть формуванню критично мислячої особистості. Адже,  за висловом І.Канта «Не думки потрібно вивчати, а вчитись думати».

12 листопада 2014 року на базі Миколаївського муніципального колегіуму ім. В.Д.Чайки відбувся навчальний семінар для вчителів суспільних дисциплін «Формування критичного мислення школярів на уроках історії». Навчання педагогів проводив тренер громадської організації «Вчителі за демократію і партнерство» Сущенко Ігор Михайлович, автор багатьох посібників з технології критичного мислення.

Оволодіваючи технологією критичного мислення, педагоги прийшли до усвідомлення нової ролі вчителя на уроці, який сьогодні має виступати організатором навчальної діяльності школярів, вміти ставити продуктивні запитання і навчати цьому учнів, а саме головне – створювати певні умови, щоб учні навчалися самі, бо як відомо «найкраща освіта – це самоосвіта».

Висловлюємо щиру подяку директору колегіуму Січко С.М. за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

 

 

Мої файли | Переглядів: 218 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 13.11.2014

До уваги вчителів та учнів шкіл міста Миколаєва!

         З 11 по 14 листопада 2014 р. у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбудеться молодіжна виставка «Разом» присвячена сучасності та історії національних громад України. Виставка здійснюється в рамках програми «Сприяння розмаїттю: захист та інтеграція національних меншин в Україні» Ради Європи. Організатори виставки ‒ Конгрес національних громад України та Київський освітній центр «Простір толерантності». До відвідування виставки запрошуються учні 5‒11 класів.

         Відвідування виставки може стати гарним й ефективним виховним заходом для учнів, оскільки учні зможуть:

  • відкрити нову сферу міжетнічної толерантності, розуміння рівності прав і людської гідності;
  • сформувати персональне сприйняття батьківщини ‒  молоді люди різних національностей розповідають про своє сприйняття сучасної України;
  • поглянути на єдність історії і сучасності;  
  • задуматися над тим, що ж є важливим для усіх нас, хто живе у сучасній Україні.

Час роботи виставки з 10.00 до 16.00.

Відвідування виставки безкоштовне. Екскурсія супроводжується гідами. Тривалість екскурсії ‒ 40 хвилин. Попередній запис на відвідування виставки не потрібен.

Мої файли | Переглядів: 253 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 07.11.2014

Шановні колеги!

Звертаємо Вашу увагу на наказ МОН України "Про внесення змін до наказу МОН України від 01.10.14 №1121", в якому йде мова про внесення змін у програму ЗНО -  2015 року з історії України. Просимо довести дану інформацію до учнів 11-х класів.

Наказ МОНУ від 05.11.2014 №1276

Програма ЗНО 2015 р. з історії України

Мої файли | Переглядів: 233 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 05.11.2014

VI ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРОЕКТІВ

«ВРЯТУВАТИ ВІД ЗАБУТТЯ»

«БОРОТЬБА ЗА УКРАЇНСЬКУ ДЕРЖАВНІСТЬ: СІМЕЙНІ ІСТОРІЇ УКРАЇНЦІВ»

Український інститут національної пам’яті, Міжнародний благодійний фонд національної пам’яті України, Київський міський будинок учителя оголошують VI Всеукраїнський конкурс мультимедійних проектів «Врятувати від забуття» «Боротьба за українську державність: сімейні історії українців».

Протягом новітнього ХХ ст. українці отримали значний політичний досвід: відстоювали Українську народну республіку, Українську Державу і Карпатську Україну, пройшли крізь дві світові війни, пережили і здолали комуністичний режим, відродили незалежну Україну.

Свідками і учасниками цих подій були наші предки, і в родинній пам’яті збереглися перекази про ці події в історії роду, а в сімейних альбомах – тогочасні фотографії.

Учасники конкурсу мають змогу поділитися сімейними переказами і спогадами про події боротьби і відновлення Української державності, пережиті предками, а також висловити власний погляд на історію України крізь призму власної сімейної історії.

Умови конкурсу

Учасники виготовляють мультимедійні проекти, в яких події боротьби за Українську державність висвітлюються крізь призму сімейної історії.

До 1 грудня 2014 р. ці проекти надсилаються на електронну адресу оргкомітету: akl@memory.gov.ua. Роботи заочно проходять оцінку журі, а автори проектів-переможців відзначаються і беруть участь у презентації своїх робіт.

Детальніше про Конкурс

 

Мої файли | Переглядів: 306 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 05.11.2014

Відповідно до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти               від 20.10.2014 № 14.1/10-3381 доводимо до Вашого відома інформацію про проведення Всеукраїнською молодіжною громадською організацією «Серце до серця» ІІ Всеукраїнського конкурсу есе «Я – європеєць» (далі – Конкурс).   Умови Конкурсу розміщені в додатку до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.

Учні, які бажають узяти участь у Конкурсі, мають надіслати творчі роботи  до Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кабінет № 23 (лабораторія методики суспільствознавчих дисциплін)                             до 12 листопада 2014 року.

У 2013 році автори кращих робіт відвідали Литовську республіку; під час поїздки взяли участь у засіданні Європейського молодіжного парламенту, відвідали навчальні заклади, ознайомилися з культурною спадщиною Литви.

Положення про Конкурс

Мої файли | Переглядів: 218 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.10.2014

Краєзнавчий сайт «Миколаївський базар» (http://bazar.nikolaev.ua) з метою популяризації історії рідного краю запрошує до співпраці усіх небайдужих вчителів та учнів. Якщо Ви є авторами цікавих і неординарних статей (робіт) краєзнавчого, історичного та археологічного спрямування, ми будемо раді розмістити їх на нашому сайті для суспільного загалу.

Роботи, а також питання, які Вас цікавлять, просимо направляти на електронну адресуVodoley.81@list.ru (відповідальна особа - Олексій Кравченко).

Заздалегідь вдячні за співпрацю.

 
Мої файли | Переглядів: 207 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 29.10.2014

Шановні колеги, повідомляємо, що комісією з історії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України розглянуто матеріали науково-методичної експертизи рукопису навчальної програми  курсу "Історія Миколаєва" (автор Майборода Л.М.) для учнів 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів з висновком "Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах" (Лист Інституту  інноваційних технологій і змісту освіти   від 17.10.2014 №14.1/12 - Г - 1684)

Оновлений варіант програми - в рубриці "Навчальні програми"

Мої файли | Переглядів: 229 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 28.10.2014

Шановні колеги, повідомляємо, що ІІ (міський) етап Всеукраїнської олімпіади з історії відбудеться 6 грудня 2014 року на базі Миколаївської ЗОШ №20, ІІІ (обласний) етап - 14 лютого 2015 року.

Просимо ознайомитися з кількісним складом учасників та списками членів журі.

Рейтинг команд

Журі олімпіади

 

Мої файли | Переглядів: 230 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 28.10.2014

21 жовтня 2014 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти було проведено обласний Інтернет-турнір юних правознавців у режимі «Форум», у якому взяли участь 85 учнів (17 команд) загальноосвітніх навчальних закладів  м. Миколаєва (команди юридичного ліцею, гімназії №3, ЗОШ №29), Первомайська, Южноукраїнська, Вознесенська, Баштанського, Братського, Березанського, Веселинівського, Жовтневого, Єланецького, Казанківського, Новобузького, Новоодеського, Миколаївського районів.
За результатами Інтернет-змагання було визначено переможців:

  • І місце – команда Миколаївського юридичного ліцею.
  • ІІ місце – команди Баштанського району та Миколаївської гімназії № 3.
  • ІІІ місце – команди м.м. Вознесенська,  Южноукраїнська, Первомайська, Новоодеської гуманітарної гімназії, Єланецької гімназії, Березанського району.

Вітаємо переможців та учасників турніру і бажаємо всім нових успіхів!

Мої файли | Переглядів: 194 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 28.10.2014

Підведено підсумки щорічного  конкурсу пам’яті В. М. Волковинського, який проводить редакція газети «Історія України» (видавництво «Шкільний світ»)  з теми: «Кабінет історії, правознавства та українського народознавства ― наукова лабораторія вчителя». Учасникам було запроновано  поділитися з педагогами України власним досвідом облаштування та використання у своїй діяльності предметного кабінету.

Вітаємо вчителя історії ЗОШ №17 Артюшенко Світлану Петрівну, яка стала лауреатом конкурсу. Зичимо міцного здоров’я, натхнення, подальших перемог! 

Мої файли | Переглядів: 199 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 14.10.2014

Керівникам навчальних закладів, педагогам

Запрошуємо вчителів загальноосвітніх, педагогів дошкільних та позашкільних навчальних закладів міста в обласному заочному конкурсі «Від творчого вчителя - до обдарованого учня», який проходитиме з 03 листопада до 12 грудня 2014 року.

Для участі в Конкурсі учасникам необхідно надати не пізніше 07 листопада 2014 року до МОІППО такі матеріали:

  • рекомендацію педагогічної ради навчального закладу;
  • творчі роботи, оформлені відповідно до вимог;
  • заявку-анкету учасника Конкурсу за зразком.

У разі необхідності, доопрацювання поданих документів допускається протягом двох наступних робочих днів після їх подання.

Детальніше в Положенні про конкурс

Мої файли | Переглядів: 292 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 08.10.2014

«Той, хто не любить своєї країни,

свого народу – не може любити нічого»

Дж. Байрон

Важливим чинником формування національної самосвідомості учнів є вивчення історії рідного краю, яка найтісніше пов’язана з історією всієї країни, є її найважливішою складовою. Саме з вивчення історії рідного краю починається усвідомлення таких високих понять як «Батьківщина», «патріотизм». Головне завдання вивчення історії рідного краю – формувати історичне мислення, логіку історичного пізнання та розуміння історичного процесу на  конкретних прикладах регіональної, близької учням, історії. Завдяки вивченню, використанню місцевого історичного матеріалу учні мають змогу вийти за межі підручників, відчути історичні події, осмислити історичні процеси, «доторкнутися до історії». Важко переоцінити  роль історичного краєзнавства у формуванні історичної пам’яті народу. Центрами краєзнавчих досліджень та їх популяризації традиційно виступають музеї.

23 вересня 2014 року на базі Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми» відбувся науково – практичний семінар для вчителів історії  «Краєзнавство  як ефективний засіб національно – патріотичного виховання і розвитку учнів».

Мета семінару:

  • колегіальний пошук оптимальних шляхів інтеграції музею в систему шкільної історичної освіти;
  • поглибити знання вчителів суспільних дисциплін щодо прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів  в ході перегляду музейної експозиції.

Учасників семінару привітали директор НМЦ Удовиченко О.О. та директор музею Михайлов В.А. На пленарній частині семінару перед вчителями виступили Животовська В.В., вчений секретар музею, яка познайомила присутніх з  історією Миколаївського обласного краєзнавчого музею у 1803-2014 рр., Чернявський В.В., заступник директора з наукової роботи з проблеми «Методико - практичний потенціал музейної експозиції в контексті вивчення вітчизняної історії в школі: візуалізація, середовище, процес», нові інтерактивні форми роботи з відвідувачами музею (екскурсія-квест, театралізована екскурсія, майстер-клас) презентувала завідуюча сектором маркетингу та розвитку музею Матасова І.А., молодший науковий співробітник Камінська М.І. представила присутнім соціальний проект Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Ми - одна сім’я», який став переможцем програми ОК РУСАЛ «Територія РУСАЛу – 2014», в ході реалізації якого в закладах міста у вересні – жовтні проходить вікторина «Національний вернісаж», присвячена 225-річчю Миколаєва

В ході практичної частини «Традиційні  та інноваційні форми роботи в залах музею» педагоги, об’єднавшись у три групи,  спільно із співробітниками музею напрацьовували  форми проведення занять на базі музейної експозиції:

  •  Презентація музейних уроків з курсу історії стародавнього світу на базі основної експозиції. (Модератори: Гаркуша Наталя Михайлівна, старший науковий співробітник  та Варшавська Майя Юхимівна, вчитель – методист Миколаївського юридичного ліцею)
  • Екскурсія - квест з теми «Заселення краю». (Модератори: Крамаренко Марія Валеріївна, молодший  науковий співробітник та Мавродієва Валентина Євгенівна,  вчитель – методист ЗОШ №11)
  •  Презентація музейних уроків з курсу новітньої  історії України  (1900-1921рр.) на базі основної експозиції. (Модератори: Піскурьов Сергій Євгенович,  старший науковий співробітник та Гулькевич Оксана Миколаївна,  старший учитель ЗОШ №56)

За результатами роботи було підготовлено Таблицю музейних уроків.(Див. рубрику "Історичне краєзнавство")

Підбиваючи підсумки семінару,  вчителі  історії констатували, що з двох існуючих видів екскурсії – традиційної та дослідницької сьогодні більш і цікавим, і важливим є другий вид, адже з педагогічного погляду він є більш цінним і дозволяє реалізувати  компетентнісно – діяльнісний підхід в навчанні.

Проте вчителі історії звернули увагу на досить суттєву проблему у відвідуванні музею -  це проблема транспорту, добиратися до музею з різних кінців міста не дуже зручно. Хотілося б, щоб місцева влада допомогла вирішити це питання.  

Приємною несподіванкою для педагогів став подарунок від музею – всі присутні отримали фотоальбом «100 річчя Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми».

 

Мої файли | Переглядів: 350 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 30.09.2014

ОБРАЩЕНИЕ УКРАИНСКИХ УЧИТЕЛЕЙ, ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ИСТОРИИ К СВОИМ КОЛЛЕГАМ ИЗ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

Уважаемые коллеги,
Обращается к вам профессиональное сообщество преподавателей истории и ученых-историков Украины, объединенных в неправительственную организацию «Новая Доба». Наша многолетняя совместная работа направлена на консолидацию украинского общества, невзирая на этнические, религиозные и языковые различия.

Мы знаем лично многих из вас, с которыми не только вместе учились в одних вузах, встречались на научных конференциях, но вместе проводили семинары для учителей истории, работали в совместных авторских коллективах, других образовательных проектах.

Мы обращаемся к вам в условиях беспрецедентного конфликта, географически связанного с Востоком Украины. Этот вначале региональный конфликт перерос в открытое военное столкновение наших государств. Гибнут солдаты украинской и российской армий, тяжело страдает мирное население в районе конфликта. Неприкрытая агрессия Российского государства принесла нам много горя, разрушений, ран и смертей.

С другой стороны беда нас сплотила. Уходят в небытие стереотипы о региональном и языковом разделении Украины. Мы стоим и будем стоять вместе, чтобы защитить нашу независимость, целостность и суверенитет. Вместо цветов на 1 сентября наши дети собирают деньги на помощь армии, вместе приносим лекарства в госпитали, создаем дополнительные классы для детей Донецка и Луганска, дома и школы которых разрушены. Строятся линии обороны, как в 1941 году, но уже против вторжения российских войск.

Последствия такой ситуации могут привести к длительному и опасному противостоянию между гражданами Украины и России, в том числе на уровне исторической памяти среди наших потомков. В то же время российские СМИ, особенно телевидение, обладая мощной манипуляторной силой, намеренно искажают события на Донбассе, нагнетая атмосферу взаимной ненависти и недоверия.

В таких условиях и в Украине, и в России особенно возрастает роль и ответственность учителя, преподавателя истории, историка-ученого, которые владеют инструментом формирования в молодежи критического мышления, анализа информации из разных источников, толерантного отношения друг к другу.

Уважаемые учителя, преподаватели истории, ученые России, наши соседи.

Мы призываем Вас сделать мужественный и конкретный шаг навстречу правде и взаимопониманию, донося своим коллегам, ученикам и студентам разные точки зрения, вместе стараясь понять природу противостояния и предотвратить его возможные катастрофические последствия для наших стран. Мы очень надеемся, что ради будущего наших детей политики сумеют найти мирное решение вооруженного конфликта, и учителя, преподаватели истории как Украины, так и России, внесут свою конкретную лепту в дело мира и дальнейшего взаимопонимание между народами.

Обращение инициировано членами Всеукраинской ассоциации преподавателей истории и общественных дисциплин «Новая Доба»

Мої файли | Переглядів: 296 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 11.09.2014

Відповідно до плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти у жовтні 2014 року відбудуться обласні педагогічні читання «Країни чорноморського басейну: історико-правовий, економіко-географічний аспекти співіснування та співпраці (до міжнародного Дня Чорного моря)».

Для участі в педагогічних читаннях необхідно до 20 вересня 2014 року подати заявку встановленого зразка за адресою:

54001, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 4-а, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, лабораторія методики суспільствознавчих дисциплін.

Електронна адреса: moippo@moippo.mk.ua

Орієнтовна тематика та вимоги до оформлення робіт.

 

Мої файли | Переглядів: 289 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 02.09.2014

27 – 31 серпня 2014 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та навчальних закладів Очаківського району Миколаївської області працювала Літня школа освітян України – 2014 із теми «Навчально-методичний супровід підвищення кваліфікації вчителя суспільствознавчих дисциплін в умовах модернізації національної системи освіти». Детальніше - в рубриці "Хроніка подій"

Мої файли | Переглядів: 266 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.08.2014

До уваги вчителів!

На порталі Центру освітніх комунікацій створено репозитарій шкільних підручників та іншого навчально-медичного забезпечення (програми, посібники, навчальні фільми та методичні комплекси).

У вільному доступі електронні версії всіх підручників, зокрема, для 6 класу. Для завантаження матеріалів необхідно пройти нескладний процес реєстрації.

Додатково:

Центр освітніх комунікацій

Як зареєструватися на сайті репозитарію

Як передивитися підручники за держзамовленням

Мої файли | Переглядів: 283 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.08.2014

Департамент загальної середньої освіти Міністерства освіти і науки України та Проект Ради Європи «Зміцнення та захист прав дітей в Україні» оголошують Всеукраїнський конкурс уроків та виховних заходів для учнів 5- 9 класів з питань попередження та подолання домашнього насильства щодо дітей та насильства в школах (реалізовується за фінансової підтримки Уряду Королівства Норвегії). Термін проведення -липень - листопад 2014 р.

Вкладення:

Скачати цей файл (Заявка на участь у Всеукраїнському конкурсі .docx)Заявка на участь у Всеукраїнському конкурсі .docx [ ] 14 kB
Скачати цей файл (Л ист від 20.06.2014 № 22-13-940-14.doc)Лист від 20.06.2014 № 22-13-940-14.doc [ ] 111 kB
Скачати цей файл (Правила участі в конкурсі.doc)Правила участі в конкурсі.doc [ ] 47 kB
Скачати цей файл (УМОВИ проведення Всеукраїнського конкурсу .doc)УМОВИ проведення Всеукраїнського конкурсу .doc [ ] 64 kB
Мої файли | Переглядів: 236 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 20.08.2014

Запрошуємо взяти участь у національному проекті «Шануймо Україну» — надсилайте організаторам свої фотороботи, відео, презентації, літературні й мистецькі твори, твори декоративно-прикладного мистецтва та пізнавальні статті! Докладніше: http://pedrada.com.ua/news/gruppy/olimpiadi_obdarovani_konkursi/trivaye_proekt_shanujjmo_ukrayinu/

Мої файли | Переглядів: 401 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 11.08.2014

Долучайтеся до Всеукраїнської акції «Лист пораненому», яку розпочинає Міністерство освіти і науки України спільно з Міністерством оборони України.

Допомогти нашим бійцям, які щоденно ризикували власним життям задля миру в Україні, може кожен. Дитячі малюнки, листи на підтримку поранених військовослужбовців, добре слово — це те,що не потребує мільйонів у кишені і зробить велику справу.

Сьогодні десятки тисяч наших співвітчизників знаходяться на передовій, захищаючи нас від терористів, боронячи незалежність та територіальну цілісність України. На жаль, сотні з них отримали поранення та знаходяться на лікуванні у шпиталях та лікарнях.

Міністерство освіти і науки України та Міністерство оборони України  запрошує всіх бажаючих підтримати військовослужбовців, які отримали поранення внаслідок виконання бойових завдань у рамках проведення заходів антитерористичної операції та знаходяться на лікуванні, проходять реабілітацію у військових медичних закладах Міністерства оборони України.

Детальну інформацію про адреси військових госпіталів можна отримати в обласних департаментах освіти і науки.

МОН

Мої файли | Переглядів: 1002 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 11.08.2014

Промовистими свідками жахливих  злочинів нацистів на окупованих територіях Європи є концентраційні табори та табори смерті – місця масового знищення в’язнів. У цілому у цих фабриках смерті опинилося 18 млн. осіб, 12 млн. з яких загинули. Всі шість таборів смерті знаходилися на території сучасної Польщі – це Аушвіц – Біркенау, Майданек, Собібор, Треблінка, Хелмно, Белжець. Можна сотні разів читати, дивитися фільми, вивчати на уроках про жахіття нацистського режиму, проте особисті враження, емоції і відчуття від відвідування цих місць залишаються найбільш вагомими, вони  пронизують наші душі і серця, і залишаться тяжкими спогадами, напевне,  назавжди… Протягом 24 – 29 червня 2014 року ми, Майборода Л.М. та Данилова К. М., вчитель ЗОШ №53,  були учасниками  сьомого науково-методичного семінару «Історія Голокосту в Західній Україні та Східній Польщі», який проводить УЦВІГ у співпраці з Державним Музеєм Майданек та Центром міської історії Центрально-Східної Європи  (м Львів)  та отримали унікальну можливість не просто побувати на місцях ізоляції та масового винищення єврейського населення Галичини і Люблінського воєводства, але й порівняти підходи до формування і збереження історичної пам’яті в Україні та Польщі. Наперед зазначимо, що таке порівняння не на користь нашої держави. На жаль, сучасне українське суспільство ще не готове сприйняти трагедію Голокосту єврейського народу як частину власної історії.

Програма семінару була надзвичайно насичена лекціями, відвідуванням пам’ятних місць, рефлексіями учасників. Перший день ми працювали у Львові, знайомлячись з єврейськими місцями міста, а саме Львівським гетто, Янівським табором, меморіалом Цитадель. Екскурсії провела пані Ольга Педан – Слєпухіна. Надзвичайно цікавою за своїм контраверсійним підходом була лекція доктора Василя Расевича, українського історика і публіциста, старшого наукового співробітника відділу нової історії України Інституту українознавства ім. І.Крип'якевича НАН України.

Програма польської частини семінару передбачала відвідини таборів смерті Белжець, Майданек, Собібор, які знаходяться в Люблінському воєводстві Польщі; екскурсію теренами гетто Варшави, візит до Єврейського історичного інституту, відвідування Меморіалу пам’яті жертв Голокосту, який було відкрито в 2012 році; відвідини м. Замосць (екскурсії Старим містом, до місць депортації єврейської громади в табори смерті). Завершила семінар загальна дискусія «Вивчення історії Голокосту на прикладах відвідання місць пам’яті. Історична освіта і пам'ять «на місцях».

Що вразило найбільше? Перш за все, ставлення влади Польської держави до місць увіковічнення пам’яті. Держава досить вагомо  фінансує будівництво і діяльність таких місць. Адже Державний Меморіальний комплекс Майданек – Белжець – Собібор – це не лише меморіальний комплекс у нашому розумінні,  це і архів, і потужний науково-дослідницький центр, і, що особливо цікаво, - це освітній центр,  в якому проводяться заняття як для школярів, так і для студентів. В основі таких занять  - методика самостійного опанування нового матеріалу на підставі вивчення історичних джерел, перегляду відеофільмів, знайомства з відео свідченнями очевидців тощо. Власні спостереження, висновки, міркування фіксуються в спеціальних робочих листках.  Підсумком роботи школярів є екскурсії територією Майданека, в яких вони самі виступають в ролі екскурсовода. Таку методику спеціалісти меморіалу називають «Педагогікою пам’яті», яка дає можливість не лише отримати нові знання, а й набути важливих навичок самостійної дослідницької роботи, комунікації, сприяє усвідомленню людиноненависницької суті нацистського режиму, формує загальнолюдські цінності.

І якось мимоволі пригадуєш Бабин Яр, Янівський табір, львівську Цитадель і те, як вони вшановуються владою і громадянами…

Незабутні враження залишилися після відвідин  меморіалів на території колишніх таборів смерті в Белжеці, Майданеку, Собіборі. Шокувало все: і газові камери, і бараки, в яких «жили» в’язні, і крематорій, і музейні експозиції… Та найбільше запам’яталися люди, які працюють в Меморіалі: передусім пані  Ева Копер. ЇЇ екскурсія – то не лише оповідь про трагедію людей, які пройшли крізь Белжець, то крик душі, то застереження від повторення і заклик до збереження пам’яті, то історії не лише про смерть, але й про Життя…

Шість днів семінару пролетіли непомітно. Переосмислюючи побачене і почуте, захоплюємося тією частиною польського суспільства, які взяли на себе місію відродити і зберегти пам'ять про трагедію єврейського народу, як частину польського,  які показують нам, українцям, приклад того, що такий підхід сприяє формуванню почуття відповідальності за збереження пам’яті, усвідомленню необхідності цінувати людське життя, співпереживати, не бути байдужим.

Ми, вчителі, маємо розуміти, що в багатокультурному українському суспільстві не варто представляти історію України лише історією українського етносу, потрібна толерантна розповідь про долю польської, єврейської, російської та інших національних меншин та їх внесок у розвиток України. Це надзвичайно важливо для майбутнього держави, тому що саме  у шкільному віці формуються ставлення та особистий досвід спілкування між дітьми, які представляють різні етнокультурні й релігійні традиції і саме на уроках історії формується історична пам'ять суспільства.

Мої файли | Переглядів: 290 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 03.07.2014

Уперше в історії України на офіційних заходах з нагоди 69-ої річниці закінчення Другої світової війни цьогоріч використають не російську, а європейську символіку. Гвардійську стрічку замінить зображення червоного маку.

Така ідея та графічне втілення стало результатом співпраці Українського інституту національної пам’яті (УІНП) та Національної телекомпанії України, інформує «5 канал».

«Пропонуємо новий символ як вияв нашої поваги до тих, хто знищив нацизм. Це буде червоний мак – водночас символ європейський та український. У наших піснях йдеться, що маки зацвітають там, де пролилася козацька кров», – нагадав директор УІНП Володимир В’ятрович.

Гендиректор НТКУ Зураб Аласанія додав, що на День пам’яті, день капітуляції нацистської Німеччини, потрібен був символ, який уособлював би щось знакове. «Що символізувало б не свято, яким війна не може бути за визначенням, а пам’ять і скорботу», – підкреслив Аласанія.

Графічне втілення-алюзія, з одного боку червоного маку, з іншого – кривавого сліду від кулі, передає глибину смислу війни, розповідає про страждання, про смерть, про героїзм, про мільйони загиблих – головне, що є у війні. Біля символу логотип містить гасло «Ніколи знову».

«Друга світова війна була більшою, ніж Велика Вітчизняна. Зокрема, для України. Для України війна почалася в 1939 році, а не в 1941-му», – заявив харківський дизайнер, автор логотипу Сергій Мішакін.

 

Мої файли | Переглядів: 345 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 07.05.2014

Вітаємо!    Вітаємо!        Вітаємо!

Команда Миколаївської гімназії №2 (керівник Відайко Геннадій Вікторович)  втретє стала переможцем Всеукраїнського турніру юних істориків, посівши І місце. Турнір цього року проходив в м. Рівне, в ньому брали участь 17 команд з України.

Щиро вітаємо переможців! Бажаємо Вам міцного здоров’я, успіхів, нових звершень і перемог! Ми пишаємося Вами! Ви – найкращі!!!

Мої файли | Переглядів: 346 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 15.04.2014

8 квітня 2014 року на базі ЗОШ №35 відбулося чергове засідання семінару «Сучасні підходи до навчання і виховання учнів на уроках правознавства», в ході якого вчителі знайомилися з досвідом роботи Курчина А.А. щодо використання ІКТ в процесі вивчення правознавства. Андрій Анатолійович продемонстрував правові інформаційні ресурси України та їх практичне використання. Цікавим був виступ Порожньої Л.М. про розвиток обдарованості учнів в рамках шкільної профільної правової освіти. Учні Порожньої Л.М. вже декілька років поспіль стають призерами ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з правознавства. На семінарі відбулася презентація діяльності громадської  організації  «Молодь за права людини», яку провели президент Миколаївського відділення Ганжул Ганна та Перебийніс Світлана. Вони також передали навчальним закладам міста комплекти матеріалів по правам людини.

Висловлюємо подяку директору ЗОШ №35 Апостолову А.Б. та педагогічному колективу за допомогу в організації та  проведенні заходу.

Мої файли | Переглядів: 368 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 11.04.2014

 Шановні колеги!

З нагоди Міжнародного дня ромів, який щорічно відзначається міжнародним товариством 8 квітня, Український центр вивчення історії Голокосту (УЦВІГ) має честь оголосити про відкриття окремого розділу нашого вебсайту, який присвячено трагічній долі ромської меншини на теренах України під час панування націонал‐соціалістичного режиму та Другої світової війни.

Даний розділ вебсайту є частиною дослідницького та освітнього проекту «Геноцид ромів (циган) в добу окупації України (1941‐1944): дослідження, викладання, увічнення пам’яті», що його виконує УЦВІГ за підтримки німецького фонду «Пам’ять, відповідальність та майбутнє».

Адреса сайту:

  romagenocide.com.ua

Мої файли | Переглядів: 334 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 10.04.2014

Вітаємо учнів – переможців ІV етапу Всеукраїнських олімпіад та їх вчителів!!!

Призерами олімпіади з правознавства стали учениці ЗОШ №20 Петрова Валерія (ІІ місце) та Колінко Катерина (ІІІ місце), вчитель Порожня Людмила Миколаївна

Призові місця на олімпіаді з історії посіли Руденко Олексій, учень Миколаївської гімназії №2 – І місце (вчителі Раєвська О.В., Відайко Г.В.) та два учні ЗОШ №22 Касьянівський Іван (ІІІ місце) вчитель Максимейко Зоя Петрівна та Куделя Володимир (ІІІ місце)  вчитель Євтушенко Людмила Едуардівна.

Дорогі діти, шановні вчителі!

Ми вітаємо Вас з переможним виступом на олімпіаді! Бажаємо Вам міцного здоров’я, творчої наснаги, подальших успіхів  і перемог!

Мої файли | Переглядів: 333 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 08.04.2014

Керівникам МО вчителів суспільних дисциплін!

Шановні колеги!

З метою удосконалення методичної роботи в місті та вдосконалення рівня фахової майстерності педагогів - суспільствознавців просимо Вас здати в НМЦ  матеріали діагностичного анкетування. Перед Вами анкета - узагальнення результативності професійної діяльності вчителів МО.

Ви як керівник шкільного МО здаєте  особисто в НМЦ (до 15 травня):

  • анкету-узагальнення результативності професійної діяльності вчителів МО; 
  • особисті анкети вчителів.

Нагадуємо, що в анкету вносяться лише дані за поточний навчальний рік. 

Анкета для вчителів

Мої файли | Переглядів: 337 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.03.2014

Міністерство освіти і науки України відкликає лист від 5 вересня 2013 року № 1/9-607 «Про використання навчальної літератури». При цьому, звертаємо увагу на те, що у навчально-виховному процесі може використовуватися...Детальніше

Мої файли | Переглядів: 310 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 31.03.2014

Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується переходом від традиційної (знаннєвої) до інноваційної (особистісно-орієнтованої) парадигми, у центрі якої перебуває особистість учня. Саме його індивідуальне зростання стає показником якості освіти, а навчання розглядається як процес індивідуального зростання (індивідуальна траєкторія успіху). Нова освітня  парадигма (пануюча теорія, що покладена в основу вирішення теоретичних і практичних проблем)  спричинила запровадження низки нових підходів, серед яких провідними є  особистісно орієнтований, діяльнісний та компетентнісний підхід  до навчання.

Компетентнісний підхід – погляд на навчання історії в школі як на процес, спрямований на формування в учнів компетентностей. Реалізація компетентнісного підходу передбачає перш за все готовність педагога до його запровадження – тобто готовність до інноваційної діяльності. 25 березня 2014 р. відбулося засідання школи керівників шкільних методичних об’єднань «Запровадження компетентнісного підходу до навчання історії в школі: практичні аспекти». Організатори ставили за мету поглибити знання педагогів щодо запровадження компетентнісного підходу до навчання історії в школі, стимулювати бажання професійного самовдосконалення та самоосвіти. В роботі семінару взяв участь Десятов Д.Л., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільствознавчої освіти МОІППО виступ якого з проблеми«Основні принципи конструювання уроку історії, спрямованого на формування ключових компетентностей учнів» викликав жваве обговорення учасників. Досвід педагогів Максимейко З.П., вчителя – методиста ЗОШ №22, Заслуженого учителя України «Аксіологічні компетентності - основа формування власної системи моральних та духовних цінностей учнів», Варшавської М.Ю., вчителя-методиста Миколаївського юридичного ліцею «Методика формування картографічних умінь на уроках історії», Мизнікової В.С., вчителя-методиста ЗОШ №53 «Формування інформаційної компетентності школярів», Раєвської О.В., Відайко Г.В., Кизицької В.П., вчителів-методистів Миколаївської гімназії №2 «Хронологічні вміння як складник історичної компетентності», Десятова Д.Л. «Методичні засади застосування інформаційно - комунікаційних технологій в процесі навчання історії» .був представлений в роботі методичних практикумів.

Висловлюємо щиру подяку директору ЗОШ №19 Ільїну О.О., адміністрації та педагогічному колективу за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

Матеріали семінару будуть розміщені в рубриці«Історія».

Шановні колеги!

Просимо Вас оцінити роботу семінару, заповнивши відповідну форму для опитування.  

 https://docs.google.com/forms/d/1eW3MLdx_BxHtM50VdnHLtb9Bgt7MXgXul3q3Irw7BPU/viewform

 

 

Мої файли | Переглядів: 317 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.03.2014

Понад 40 місяців - з червня 1941 по жовтень 1944р. - палало на українській землі полум'я Великої Вітчизняної війни. Лилася кров, нищилися матеріальні й культурні цінності, духовні надбання народу. На бій ішли мобілізовані й добровольці, чоловіки й жінки різних національностей. У ході війни український народ дав збройним силам антигітлерівської коаліції понад 6 млн. воїнів. На користь високого усвідомлення свого воїнського обов'язку з боку українців свідчить і той факт, що вони посідають друге місце після росіян за кількістю Героїв Радянського Союзу та повних кавалерів ордена Слави. Територія України стала ареною найзапеклішого збройного протиборства двох могутніх держав. Буквально кожен клаптик її землі переораний бомбами, снарядами, перекопаний солдатськими лопатами, рясно политий кров'ю. 

До відзначення 70-річчя визволення Миколаївщини від німецько- нацистських   загарбників  18 березня 2014 року на базі музею  підпільно-партизанського руху на Миколаївщині 1941-1944 рр. відбувся науково-освітній семінар  «Шлях до Перемоги». На семінарі виступили Конотопенко Яков Іванович, письменник-краєзнавець, Ташлай Л.Б. та Теряник М.О. ознайомили присутніх з підсумками І етапу героїко-патріотичної акції «Подвиг. Пам'ять крізь віки», представники обласної  бібліотеки імені В.Лягіна Шевцова Л.Г., Чмельова Г.Л. познайомили педагогів з новими надходженнями  краєзнавчої літератури «Їх подвиг не меркне у віках». Вчителі історії обмінялися досвідом роботи щодо підготовки та проведення в навчальних закладах заходів до  70-річчя визволення визволення Миколаєва і області.

Вітаємо миколаївців із знаменною подією. Бажаємо всім миру і процвітання.

Ми завжди пам'ятатимемо ціну, яку заплатили наші батьки і діди за сьогоднішній мир в Україні, за надану можливість наступним поколінням жити, народжувати і виховувати дітей. Будемо ж гідні ратного і трудового подвигу наших батьків. Зробимо все від нас залежне, щоб розквітав, ставав красивішим і заможнішим рідний край.

Музей "Підпільно-партизанський рух на Миколаївщині в роки Великої Вітчизняної віни. 1941-1944 рр."

До святкування 70-ї річниці визволення Миколаєва і Миколаївської області музей підготував програму заходів для дітей і дорослих.

   Для  наймолодших школярів проводиться відео розповідь «Війна і діти» з використанням фрагментів з кінофільмів і розповіддю про долі дітей в роки Великої Вітчизняної війни.

   Учні середньої школи дізнаються про героїзм наших земляків в роки війни: діяльність молодіжної організації «Партизанська іскра», подвиг юних миколаївців Віктора Хоменка та Олександра Кобера.

   Для старшокласників підготовлено уроки, присвячені Герою Радянського Союзу Віктору Олександровичу Лягіну, відео урок, який розповідає про визволення Миколаєва і подвиг моряків-десантників під командуванням Костянтина Ольшанського. Під час уроків демонструються кадри радянської кінохроніки березня 1944 року.

  28 березня 2014 р. на подвір’ї музею відбудеться виставка ретро автомобілів ХХ століття, які надані Миколаївським авто-мото ретро клубом «Победа».  Оновлено виставку військового обмундирування  і зброї Радянської  Армії, виставку документів і матеріалів з родинного архіву сім’ї  Лягіних.

   В рамках підготовки до святкування 70-річчя Великої Перемоги музей оголошує дворічну акцію «Родинна пам'ять про війну»: музей приймає на зберігання і експонування документи, речі і спогади учасників бойових дій і підпільно-партизанського руху в Україні.

          Вартість вхідного квитка:

  • для дітей – 4 грн.;
  • для дорослих – 6 грн.

          Адреса музею: вул. Лягіна, 5.

Музей працює щодня, крім неділі з 9.00 до 16.00.

Телефон для довідок :  37-65-03

Мої файли | Переглядів: 423 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 25.03.2014

18 березня 2014 року в Миколаївській гімназії №3 відбулося чергове засідання методичної групи вчителів, які працюють в 5 класах  «Оптимізація сучасного уроку на інноваційних засадах».

В ході роботи педагоги працювали над проблемою формування прийомів навчальної діяльності на уроках історії, моделювали урок «Замки і палаци», обговорили використання між предметних зв’язків на уроках історії в 5 класі.

Висловлюємо подяку директору Миколаївської гімназії №3 Письменній М.Ф. за допомогу в організації і проведенні семінару та гостинний прийом.

Матеріали семінару розміщено в рубриці "Історія. 5 клас"

Програмка семінару.

Мої файли | Переглядів: 324 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 23.03.2014

Шановні колеги!
http://slovo-divo.ucoz.ua/foto/prapor.gifЄдина Країна
  Единая Страна

Під час навчального семінару у рамках проекту ОСР 13-15 березня ми з нашими тренерами та координаторами написали звернення до освітян України, в якому пояснили ситуацію, в якій нині опинилась школа, висловили прагнення вчителів та закликали до персональної відповідальності та активності кожного освітянина сьогодні, щоб досягти намічених цілей.

Крім того, ми записали відеозвернення до учителів.
Ось посилання на нього на каналі Ютуб - http://www.youtube.com/watch?v=ordp1Qw_Vaw


Звернення до освітян України

 Ми, освітяни з 14 областей України, які зібрались на навчальний семінар у рамках міжнародного проекту "Освіта для сталого розвитку в дії”, обговорили непросту ситуацію, в якій опинилась школа в умовах кризи у країні і загрози зовнішнього втручання у внутрішні справи держави, та звертаємось до української вчительської спільноти.

Що констатуємо:

На жаль, сьогодні школу втягнено у вирій політичних подій, що призводить до поляризації думок у суспільстві, інформаційної війни та шаленого тиску зі сторони різних сил на учителів, батьків та учнів. Навчання відходить на другий план. Іноді, в умовах відсутності громадянської позиції частини освітянської спільноти, навіть замінюючись мітингами та політичними дискусіями. Ми є свідками постійних спроб маніпулювати освітянами зі сторони адмінресурсу та політиків, розгортання спекуляцій навколо мовного та етнічних питань, штучного створення соціальних чи економічних проблем, висловлення частиною населення недовіри новій владі та її можливостям.

До того ж сьогодні освітяни і батьки учнів опинились у ситуації невизначеності, що призводить до зростання напруги. Під знаком питання залишаються проведення ЗНО, професійних учительських та учнівських конкурсів, вступ випускників до вищих навчальних закладів тощо.

З іншого боку, головні декларовані роками цінності сьогодні стали реальністю: життя – смерть, мир – війна, співіснування – конфлікт. І вимагають від кожного і кожної з нас по-новому осмислити їх. В умовах шаленої інформаційної атаки, відвертої брехні та маніпуляцій значно зросла потреба в уміннях кожного учителя критично оцінювати інформацію, визначати власну чітку громадянську позицію, виявляти та справами підтверджувати власний патріотизм, до чого дехто виявився не готовим.

Чого прагнемо:

В умовах, що склалися, усі ми прагнемо миру, безпеки, якнайшвидших позитивних змін, політичної, економічної та соціальної стабільності.

Життя, здоров’я, свобода та право кожного громадянина, законність та правопорядок, збереження територіальної цілісності України, її соборності та незалежність, патріотизм та чітка громадянська позиція повинні стати найвищими цінностями нашого суспільства.

Викорінення корупції, бюрократії та зловживання службовим становищем  мусять стати пріоритетами у діях новопризначеного уряду. Ми прагнемо бачити нових професійних людей, відсторонення тих, хто дискредитував себе, і не лише у 2010-2013, а й раніше, вимагаємо від нової влади ефективних реформ та прозорого фінансування освітньої сфери, надання більших повноважень в управлінні освітою  для місцевого самоврядування. Також нам би хотілося бачити наступності у діях нового Міносвіти з усім позитивним, що було напрацьовано у попередні роки, а не безглуздого курсу на викорінення всіх і всього.

Підвищення іміджу школи та професії учителя стають сьогодні завда... Читати далі »

Мої файли | Переглядів: 353 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 20.03.2014

Вітаємо переможців обласного турніру юних істориків!

15 березня 2014 р. відбувся обласний турнір юних істориків, участь в якому взяли 18 команд. Наше місто вже традиційно представляли команди Миколаївської гімназії №2 (керівник – Відайко Г.В.), яка посіла І місце та Миколаївського юридичного ліцею (керівник – Варшавська М.Ю.) – ІІ місце.

Виступи юних істориків Миколаєва  викликали захоплення  членів журі глибоким знанням теми,  використанням широкої джерельної бази визначених проблем, загальною ерудицією, логікою викладу матеріалу, вмінням компетентно опонувати суперникам, рецензувати їх доповіді, вести загальну дискусію з питань турніру.

Дорогі наші учні, ми пишаємося вашою перемогою!

Висловлюємо щиру подяку педагогам Варшавській М.Ю. та Відайко Г.В. за докладені зусилля, титанічну роботу по підготовці команд, розвиток творчого потенціалу школярів.

Бажаємо Вам міцного здоров’я, подальших перемог .




Мої файли | Переглядів: 361 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 15.03.2014

Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  № 1

імені Олега Ольжича

Миколаївської міської ради

Миколаївської області

при підтримці всіх небайдужих проводить

Четверті  Всеукраїнські  молодіжні Ольжичеві читання

„Державу не твориться в будучині,   Державу будується нині”

Тема читань: «Здається святом, палацом твій дім і кожне діло є благословенне»  (Олег Ольжич)

Читання проводяться протягом лютого-жовтня  2014 р. в два етапи.

 І етап: лютий-червень  2014р. – заочний етап. Учасники готують та надсилають організаційному комітету авторську роботу-дослідження відповідно до запропонованих тем.

Усі матеріали надати до 25.06.2014 р.

 ІІ етап: кінець жовтня 2014 р.  заключний  (очний) етап. 

Детальніше


 

 

Мої файли | Переглядів: 497 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 11.03.2014

   Творчість Шевченка є  духовною основою формування сучасної української нації, тому що для українців всіх наступних поколінь Великий Кобзар є  могутнім джерелом національної свідомості, символом України. 
    В організмі кожного народу, як і будь-якої  людини, є ті,  досі не вивчені резерви, що в кризові моменти хвороби спричиняють вражаючий ефект самовиліковування. В подібному кризовому стані опинився організм нації на часи Шевченкового явлення: Україну вже відспівали і чужі, і чимало своїх. І чи не в останньому ударі поминального дзвону механізм самозбереження нації послав у світ себе в образі і подобі Шевченка:  Я - є! Це подібне на фантастичні сюжети, коли мешканці згасаючої планети  збирають свої рештки сил і енергії, аби спорядити останній корабель з останнім екіпажем на нову зорю. Усвідомлюючи ввесь свій трагізм, вони з мужністю вкладають в той корабель найдорожче і найцінніше, що визначає їхню самодостатність як народу: жменю рідної землі, пісні, історію свою, закони предків, віру і гілку священного дерева. Прощально, але з оптимізмом дивляться у небо, оскільки в цьому кораблі   вони посилають себе, щоб відродитись на новій зорі" . 
То була дивовижна зоря:
На убогу і світом забуту
Щоб себе до життя повернути
Бог послав Кобзаря!

Творчість Тараса Шевченка давно стало частиною всесвітньої культурної спадщини. Нам важливо побачити, зрозуміти і прийняти справжнього Шевченка. Тоді його не потрібно буде штучно осучаснювати. Шевченко і без того сучасний і актуальний, подібно іншим видатним особистостям позачасового загальнолюдського масштабу
Свою Україну любіть,
Любіть її... Во время люте,
В останню тяжкую минуту
За неї господа моліть!
Т.Шевченко


Мої файли | Переглядів: 302 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 07.03.2014

Шановні колеги.

Протягом лютого-квітня 2014 року проходить дистанційна конференція «Практична діяльність сучасного вчителя історії в світлі освітніх інновацій ХХІ століття. Історико-краєзнавчий аспект». До участі в конференції приймаються матеріали за напрямками: «Навчально-методичне забезпечення викладання курсу «Історія Миколаєва», «Проекти в краєзнавчій роботі», «Вивчення історії рідного краю в курсі історії 6-11-х класів», «Краєзнавство в позакласній роботі».

Матеріали будуть розміщуватися в рубриці "Історичне краєзнавство"

Мої файли | Переглядів: 466 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 27.02.2014

Шановні колеги.
Зверніть увагу, що в розділі "Офіційна інформація" розміщено лист МОНУ "Про закінчення навчального року та проведення ДПА в 2013 - 2014 н.р."
Мої файли | Переглядів: 304 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 20.02.2014

Вітаємо переможців ІІІ обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з правознавства!

І місце

Д`якова Ксенія, учениця 10 класу Миколаївського морського ліцею ім. проф. М. Александрова ( вчитель – Мирнінко І.Г.)

Колінко Катерина, учениця 11 класу Миколаївської ЗОШ  І–ІІІ ст. № 20  (Порожня Л.М.)

Петрова Валерія, учениця 11 класу Миколаївської ЗОШ  І–ІІІ ст. № 20  (Порожня Л.М.)

ІІ місце

Скочинська Христина, учениця 9 класу ЗОШ №51 (Іртищева О.А.)

Магеррамова Еліна, учениця 9 класу Першої української гімназії ім. М. Аркаса (Корсун М.А.)

Дячук Валерія, учениця 9 класу  ЗОШ №1 (Матіюк І.Г.)

Константиновський Сергій, учень 9 класу Миколаївського юридичного ліцею (Гращенкова І.О.)

Бойко Аліна, учениця 10 класу Миколаївського юридичного ліцею (Гращенкова І.О.)

Скалій Анастасія, учениця 10 класу Першої української гімназії ім. М. Аркаса (Корсун М.А.)

Коваль Софія, учениця 10 класу Миколаївського юридичного ліцею (Гращенкова І.О.)

Левченко Владислава, учениця 11 класу Миколаївського юридичного ліцею (Гращенкова І.О.)

Філіпова Анна, учениця 11 класу Миколаївського морського ліцею ім. проф. М. Александрова ( Мирнінко І.Г.)

ІІІ місце

Зеркаль Софія, учениця 9 класу ЗОШ №19 (Селіванова – Зеркаль І.О.)

Авраменко Аліна, учениця 9 класу Миколаївського юридичного ліцею (Гращенкова І.О.)

Пашкевия Сніжана, учениця 10 класу Першої української гімназії ім. М. Аркаса (Корсун М.А.)

Фоменко Ліліана, учениця 10 класу Миколаївського морського ліцею ім. проф. М. Александрова ( Мирнінко І.Г.)

 

Мої файли | Переглядів: 302 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 17.02.2014

До уваги вчителів!

15 березня 2014 року на базі МОІППО відбудеться обласний етап Всеукраїнського турніру юних істориків. Заявки на участь необхідно подати до МОІППО (каб.23) до 7 березня 2014 р.

Завдання турніру

Мої файли | Переглядів: 285 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 13.02.2014

11 лютого 2014 року на базі ЗОШ №40 відбувся семінар-практикум  «Оптимізація сучасного уроку на інноваційних засадах». Організатори мали на меті ознайомити педагогів з особливостями проектування й методикою  уроку в контексті оновлення змісту історичної освіти, поглибити знання вчителів суспільних дисциплін щодо організації дидактичних ігор на уроках історії, сприяти оволодінню прийомами оцінювання навчальних досягнень учнів в контексті компетентнісного підходу. В ході заходу педагоги опрацювали  питання:

-          Сучасний урок: основні вимоги щодо організації начального процесу в контексті оновлення змісту історичної освіти (Майборода Л.М, методист НМЦ)

-          Рольовий підхід до аналізу історичних джерел як засіб розвитку учнівської особистості. (Стужук І.В., учитель ЗОШ №4)

-          Оцінювання навчальних досягнень учнів в контексті компетентнісного підходу. (Сіра О.В., учитель ЗОШ №14)

Вчителі відвідали відкритий урок історії в 5 класі з теми «Україна в роки Другої світової та Великої Вітчизняної воєн», який блискуче провела вчитель історії ЗОШ №40 Кучеренко Т.О.

Висловлюємо подяку директору ЗОШ №40 Липуновій Т.Б., заступнику директора Мойсеєнко І.В. за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

Мої файли | Переглядів: 297 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 13.02.2014

Заочний обласний конкурс портфоліо з відеоматеріалами
 «Педагогічний досвід освітян регіону - 2014»


Шановні колеги, запрошуємо Вас дло активної участі у конкурі, який проходитиме з 01 до 30 квітня 2014 року .

Конкурс проводиться в таких номінаціях:

 «Інноваційні технології в навчально-виховному процесі»

«Інноваційні технології в методичній діяльності»

«Інноваційні технології в роботі з обдарованою молоддю»

Наказ департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації від 20.01.2014 №27
Мої файли | Переглядів: 343 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 12.02.2014

Про реалізацію обласного історико-краєзнавчого проекту «Історія шкіл Миколаївщини"

Про реалізацію обласного історико-краєзнавчого проекту «Історія шкіл Миколаївщини"

На виконання наказу департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської обласної державної адміністрації від 29 січня 2014 року № 48 «Про реалізацію обласного історико-краєзнавчого проекту «Історія шкіл Миколаївщини», відповідно до плану...

Детальніше...
Мої файли | Переглядів: 355 | Завантажень: 0 | Додав: larisamaiboroda | Дата: 12.02.2014

Вітаємо переможців ІІІ обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з історії!

Ми пишаємося Вами! Ви – наша гордість!

Зичимо учням подальших перемог!

Дякуємо педагогам за наполегливу, кропітку роботу!!!

 І місце 

Куделя Володимир, учень 8 класу ЗОШ №22 (вчитель – Євтушенко Л.Е.)
Цецульніков Єгор
, учень 8 класу ММК (Шинкаренко В.О.)

Кас
янівський Іван, учень 10 класу ЗОШ №22 (Максимейко З.П.)
Омельчук Євген, учень 10 класу Першої української гімназії ім..М.Аркаса(Геллер Т.В.
Руденко Олексій
, учень 11 класу гімназії №2 (Раєвська О.В., Відайко Г.В.)

ІІ місце

Глухий Олександр, учень 8 класу Першої української гімназії ім..М.Аркаса        (Геллер Т.В.)
Пархомов Владислав,
учень 8 класу Миколаївського юридичного ліцею (Варшавська М.Ю.)

Міщук Олег
, учень 9 класу ЗОШ №22 (Євтушенко Л.Е.)

Рузанова Валерія
, учениця 9 класу Першої української гімназії ім..М.Аркаса  (Корсун М.А.)

Кліманський Микола
, учень 10 класу ЗОШ №28 (Моторкіна О.М.)

Антонов Микита
, учень 10 класу ЗОШ №20 (Порожня Л.М.)

Анчуткіна Ярослава
, учениця 10 класу Миколаївського морського ліцею  (Соколова Н.Л.)

Плющик Надія
, учениця 11 класу Миколаївської гімназії №41 (Майборода Л.М.)

Дедухов Євген,
учень 11 класу     Миколаївського юридичного ліцею (Варшавська М.Ю.)

ІІІ місце

Овчаренко Даніела, учениця 9 класу ШМіПР (Кучерук С.І.)
Дубасюк Ольга,
учениця 11 класу Першої української гімназії ім..М.Аркаса  (Корсун М.А.)

 

Copyright MyCorp © 2018 Зробити безкоштовний сайт з uCoz